افزایش شمار شهدای خبرنگار غزه به ۱۲۰ نفر

افزایش شمار شهدای خبرنگار غزه به ۱۲۰ نفر
يکشنبه 8 بهمن 1402 - 11:07

منابع خبری از افزایش آمار شهدای خبرنگار در نوار غزه به ۱۲۰ نفر خبر دادند.

العالم - فلسطین اشغالی

اتحادیه بین‌المللی روزنامه‌نگاران در بیانیه‌ای تاکید کرد که اگر سران رژیم صهیونیستی به تصمیم دیوان بین‌المللی دادگستری در مورد هدف قرار دادن خبرنگاران پایبند نباشند، آن‌ها را تحت تعقیب قانونی قرار خواهیم داد.

دفتر اطلاع رسانی دولتی فلسطین در غزه نیز اعلام کرد که از آغاز تجاوزهای رژیم صهیونیستی به غزه در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) تاکنون ۱۲۰ خبرنگار به شهادت رسیدند.

دو روز پیش منابع خبری فلسطینی اعلام کردند یک خبرنگار دیگر این کشور در حمله رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی باریکه غزه به شهادت رسید.

«ایاد احمد الرواغ» خبرنگار و مجری رادیو صدای الاقصی بود که در حمله رژیم صهیونیستی به منطقه "الحساینه" در اردوگاه النصیرات در نوار غزه به همراه تعدادی از افراد خانواده‌اش به شهادت رسید.

۲۰ دی ماه نیز "هبه العبادله" خبرنگار فلسطینی همراه با دخترش در حمله ارتش رژیم صهیونیستی به خانه اش در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه شهید شد.

هفته پیش از این واقعه نیز، ۲ خبرنگار فلسطینی به نام‌های «حمزه وائل الدحدوح» فرزند وائل الدحدوح خبرنگار شبکه الجزیره و «مصطفی ثریا» در حمله رژیم صهیونیستی به خودروی این دو خبرنگار که برای پوشش خبری در حال حرکت بودند، به شهادت رسیدند.

ارتش رژیم صهیونیستی با هدف تحریف حقایق، جلوگیری از انتشار قرائت فلسطینی ها از حوادث و رسیدن اخبار جنگ به افکار عمومی منطقه و جهان و ارعاب روزنامه نگاران در صحنه جنگ و وادار کردن آنها به سکوت، از ابتدای تجاوز وحشیانه به نوار غزه تاکنون ده‌ها روزنامه نگار را به شهادت رسانده است.

پربیننده ترین خبرها