نشست اضطراری کاخ سفید در پی کشته شدن سه آمریکایی

نشست اضطراری کاخ سفید در پی کشته شدن سه آمریکایی
دوشنبه 9 بهمن 1402 - 00:54

کاخ سفید روز یکشنبه به وقت محلی در پی حمله پهپادی به نیروهای آمریکایی در شمال شرقی اردن نزدیک مرز سوریه و کشته شدن سه نظامی آمریکایی و مجروح شدن ۳۴ نفر دیگر، نشستی اضطراری با حضور جو بایدن رئیس جمهور این کشور و مقامات ارشد آمریکایی تشکیل داد.

العالم - آمریکا

جو بایدن و کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا توسط تیم امنیت ملی کاخ سفید از آخرین تحولات درباره حمله پهپادی به پایگاه آمریکایی التنف در شمال شرقی اردن نزدیک مرز سوریه مطلع شدند.

بر اساس اعلام کاخ سفید، بایدن با حضور مقامات ارشد آمریکایی در جریان جزئیات حمله به نیروهای آمریکایی در شمال شرقی اردن قرار گرفت.

بر اساس گزارش ها، در این نشست مشاور امنیت ملی، وزیران امور خارجه و دفاع، رئیس سیا و رئیس ستاد ارتش، مدیر اطلاعات ملی و سفیر آمریکا در سازمان ملل حضور یافته اند.

در این نشست، معاون مشاور امنیت ملی و رئیس کارکنان کاخ سفید نیز حضور یافته اند.

شبکه خبری «سی‌ان‌ان» آمریکا روز یکشنبه گزارش داد که در یک حمله پهپادی شبانه به یک پایگاه کوچک آمریکایی در اُردن، سه سرباز ارتش ایالات متحده کشته و ۲۵ نفر از نیروهای نظامی آن زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، کشته شدن سه آمریکایی در «برج ۲۲» در اردن در نزدیکی مرز با سوریه، تشدید قابل توجه وضعیت متزلزل در خاورمیانه را نشان می‌دهد.

فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه خاورمیانه موسوم به سنتکام تایید کرد که در حمله یک هواپیمای بدون سرنشین (پهپادی) «به پایگاهی در شمال شرقی اردن»، سه سرباز کشته و ۲۵ نفر مجروح شدند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز در بیانیه ای اعلام کرد: شب گذشته در جریان حمله پهپادهای بدون سرنشین به نیروهای ما مستقر در شمال شرقی اردن در نزدیکی مرز سوریه، سه سرباز آمریکایی کشته و بسیاری زخمی شدند. در حالی که هنوز در حال جمع‌آوری حقایق این حمله هستیم، می‌دانیم که این حمله «از سوی گروه‌های شبه نظامی تحت حمایت ایران که در سوریه و عراق فعالیت می‌کنند»، انجام شده است. ما به تعهد [این سربازان] برای مبارزه با تروریسم ادامه خواهیم داد و شک نکنید که همه افراد مسئول [در این حادثه] را در زمان و به روشی که خودمان انتخاب می‌کنیم، مورد بازخواست قرار خواهیم داد.»

مقامات آمریکایی در پی حمله پهپادی به نیروهای آمریکایی در شمال شرقی اردن نزدیک مرز سوریه و کشته شدن سه نظامی آمریکایی و زخمی شدن تعدادی دیگر اعلام کردند که معتقد نیستند ایران حمله پهپادی علیه پایگاه آمریکا را انجام داده است.

مقامات آمریکایی روز یکشنبه به وقت محلی و در حالیکه برخی مخالفان دولت جو بایدن و جمهوریخواهان تندرو آمریکایی در تلاش هستند، حمله به پایگاه آمریکایی در شمال شرقی اردن در نزدیکی مرز سوریه را به تهران نسبت دهند، اعلام کردند که معتقد نیستند که نیروهای ایرانی، حمله پهپادی را انجام داده باشند.

خبرگزاری رویترز به نقل از چند مقام آمریکایی که نام آنها را بیان نکرده است، گفت: ما معتقد نیستیم نیروهای ایرانی حمله پهپادی علیه پایگاه آمریکا را انجام داده باشند.

شبکه خبری « سی بی اس » نیز به نقل از یک مقام آمریکایی که نام او را افشا نکرد، گفت: «حمایت ایران از شبه ‌نظامیانی که به پایگاه آمریکا حمله کردند، به معنای حمله از سوی ایران نیست.»

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها