کره‌شمالی باز هم موشک کروز شلیک کرد

کره‌شمالی باز هم موشک کروز شلیک کرد
سه شنبه 10 بهمن 1402 - 08:38

ستاد مشترک ارتش کره‌جنوبی اعلام کرد کره‌شمالی ۲ روز پس از آزمایش موشک‌های کروز زیردریایی، امروز – سه‌شنبه – چندین موشک کروز را به سمت سواحل غرب شلیک کرد.

العالم - آسیا

رئیس ستاد مشترک ارتش کره‌جنوبی گفت که پرتاب موشکی کره‌شمالی را حدود ساعت ۷ صبح از سواحل غرب آن شناسایی کرده، اما اشاره‌ای به تعداد دقیق این موشک‌ها نشده است.

طبق گزارش خبرگزاری یونهاپ، ستاد مشترک ارتش کره‌جنوبی در یک پیام متنی به خبرنگاران عنوان کرد: ارتش ما در همکاری نزدیک با آمریکا قرار دارد تا نشانه‌های مربوط به اقدامات تحریک‌آمیز کره‌شمالی را رصد کنیم و در عین حال خود ما نیز هوشیاری‌ و رصدمان را تقویت می‌کنیم.

خبرگزاری یونهاپ گزارش کرد این سومین پرتاب موشک کروز کره‌شمالی در یک هفته است.

برخی مقامات نظامی می‌گویند که این حجم و سرعت از آزمایش‌های موشکی کره‌شمالی نشان از آمادگی و تقویت این کشور برای سیستم تسلیحاتی جدید است.

رسانه دولتی کره‌شمالی موسوم به کی‌سی‌ان‌ای روز دوشنبه گزارش کرد پیونگ‌یانگ یکشنبه برای دومین بار در یک هفته موشک‌های کروز استراتژیک جدید خود را آزمایش کرد و آن را یک موشک کروز جدید پرتاب شده از زیردریایی (SLCM) نامید که تسلیحات هسته‌ای نیروی دریایی این کشور را تسریع می‌کند.

این رسانه هم‌چنین گزارش داد که «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی به طور جداگانه ساخت یک زیردریایی هسته‌ای را بررسی کرده و در مورد مسائل مربوط به ساخت انواع دیگر کشتی‌های جنگی جدید بحث کرده، اما جزئیاتی ارائه نکرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس پیشتر در گزارشی عنوان کرد که بیانیه‌های کیم نشان می‌دهند او در تقویت و تداوم آزمایش‌های تسلیحاتی کره‌شمالی «مصمم» است و ظاهرا به انجام این اقدامات تا انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا ادامه خواهد داد. اما با این حال، برخی ناظران می‌گویند که کره‌شمالی باید آزمایش‌های مهم دیگری را انجام دهد تا اطمینان حاصل کند که موشک‌ها به خوبی کار می‌کنند و قادرند سرزمین اصلی ایالات متحده را هدف قرار دهند.

پربیننده ترین خبرها