تجاوز رژیم صهیونیستی به دمشق ... تروریسم یا دفاع از خود؟ً!

تجاوز رژیم صهیونیستی به دمشق ... تروریسم یا دفاع از خود؟ً!
سه شنبه 10 بهمن 1402 - 10:07

رژیم صهیونیستی روز گذشته از مبدأ جولان اشغالی سوریه، اطراف منطقه زینبیه را هدف حمله موشکی قرار داد.

العالم - یک خبر و چند تحلیل

نکته قابل توجه این است که تجاوز آشکار و علنی رژیم صهیونیستی که قربانیانی را هم بر جای گذاشته است ابداً خشم آمریکایی ها و غربیها و عرب ها را به خاطر نقض قانون بین الملل به دنبال نداشت فقط به این دلیل که حمله کننده "اسرائیل" است و این رژیم فراقانون است و هر جنایتی که بخواهد می تواند در حق دیگران مرتکب شود.

نکته دیگر این است که رژیم صهیونیستی با وقاحت هر چه تمام‌تر مسئولیت حمله‌های پی در پی به خاک سوریه را می پذیرد و حتی مقامات این رژیم هر از گاهی با غرور و افتخار اعلام می کنند که صدها بار به خاک سوریه حمله کرده اند وتعدادی انسان را کشته اند؛ به فرودگاه های غیر نظامی حمله کرده و آنها را از چرخه فعالیت خارج کرده اند. بدون اینکه سازمان ملل یا هیچ نهاد بین المللی دیگری جرأت بازخواست از این رژیم را داشته باشند زیرا از واکنش آمریکا هراس دارند و این کشور "تروریسم" رژیم صهیونیستی را "دفاع از خود" می داند.

آمریکا حامی اصلی رژیم صهیونیستی است و اجازه نمی دهد هیچ مرجعی وحشی گری این رژیم را مهار کرده یا جلوی جنایات آن در غزه یا هر کشور دیگری در منطقه را بگیرد. آمریکا واکنش ملت‌های عرب در برابر حمایت بی چون و چرای واشنگتن از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و حمله به پایگاههای خود در منطقه را – در نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه دست دارند - تاب نمی آورد.

هیچ قدرتی در جهان نمی تواند بر جنایاتی که این روزها در غزه رخ می دهد، سرپوش بگذارد. دیده بان حقوق بشر اروپامدیترانه به نقل از روزنامه اسرائیلی "کول هعیر" می گوید: بمب هایی که ارتش اسرائیل ظرف 4 ماه گذشته بر روی غزه ریخته است، بیشتر از بمب هایی است که روسیه طی دو سال گذشته در جنگ اوکراین استفاده کرده است." از این گذشته طبق برآوردهای همین روزنامه اسرائیلی، مقدار بمب هایی که ارتش این رژیم در غزه استفاده کرده است حدود 70 هزار تن مواد منفجره یعنی معادل 3 بمب اتمی بوده است یعنی چیزی بیش از بمب هایی که آدولف هیتلر، رهبر اسبق آلمان در جنگ جهانی دوم استفاده کرد و اگر مساحت غزه را در نظر بگیریم می بینیم که این، رقمی بی سابقه در تاریخ جنگ است.

وقتی می گوییم آمریکا و غرب در جنایات نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه شریک هستند، سخن به گزافه نگفته ایم زیرا رژیم صهیونیستی توان تولید این حجم هولناک از بمب و موشک و مواد منفجره ای را که بر سر غزه ریخته است، ندارد. این رژیم حدود 27 هزار نفر را به شهادت رسانده و بیش از 70 درصد از غزه را ویران کرده است. این رژیم سلاح مورد نیاز خود را از کشورهای غربی به خصوص آمریکا دریافت می کند و از 7 اکتبر به بعد، هواپیماها و محموله های سلاح آمریکا و انگلیس و دیگر کشورهای غربی و اروپایی پیوسته در راه فلسطین اشغالی هستند.

نکته مضحک اینجاست که در ازای این آمار و ارقام هولناک، آمریکا اندک کمک های ملت های منطقه به مظلومان غزه را – یک میلیون بار کمتر از کمک های این کشور و غرب به "اسرائیل" است – را بزرگ و مصداق "تروریسم" می داند و همین یک نکته نشان می دهد که غرب تا کجا در آزمون انسانیت سقوط کرده است و از این آزمون جز با ننگ و خفت ابدی بیرون نخواهد آمد.

پربیننده ترین خبرها