همبستگی مردم اهواز با اهالی باریکه غزه + فیلم

سه شنبه 10 بهمن 1402 - 22:05

برخی قضات، وکلا و کارشناسان حقوقی تجمعات همبستگی با باریکه غزه را در شهر اهواز در جنوب غربی ایران برگزار کردند و شرکت کنندگان اقدامات جنایتکارانه ارتش رژیم  اشغالگر علیه مردم فلسطین در غزه  را محکوم کرده  و خواستار محاکمه رژیم اسرائیل و حامیان آن شدند.

العالم ایران / سیاسی

جمعی از اساتید دانشگاه، قضات و کارشناسان حقوق بشر در ابتدای مراسم همبستگی و حمایت از آرمان فلسطین و نوار غزه، طوفان الاقصی را بزرگترین ضربه دردناک برای اسرائیل دانسته و خواهان شکایت بین المللی از اسرائیل و محاکمه جنایتهایش شدند.

محسن سلکی وکیل دادگستری در گفت و گو با شبکه العالم گفت: ما به عنوان اتحادیه حقوقدانان، وکلا، کارشناسان، قضات و اساتید دانشگاه از جامعه جهانی می خواهیم این رژیم غاصب صهیونیستی را محاکمه و این اقدام جنایتکارانه را محکوم کند و از خداوند متعال می خواهیم شهدای غزه و کودکان و زنان را بیامرزد و از جهانیان و آزادگان جهان درخواست داریم که از مردم غزه حمایت کنند.

«بدر سودانی» یکی از وکلا گفت: امروز حقوق دانان در استان خوزستان در همبستگی با مردم غزه گرد هم آمدیم و قتل عام صهیونیست ها در سرزمین عزیز فلسطین و غزه را محکوم می کنیم و جهان باید یکدست برای محاکمه این طغیانگران به خاطر همه جنایات و نسل کشی فریاد بزند.

این مراسم همبستگی تاکید دارد حمایت از فلسطین و بیت المقدس و حمایت از نوار غزه مساله امروز و این لحظه ایران نبوده، بلکه از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون بوده و ادامه دارد.

«عبدالرضا مرعشی» رئیس کانون وکلای دادگستری استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار العالم گفت: ما اینجا جمع شدیم تا به جهانیان اعلام کنیم که رژیم اشغالگر اسرائیل بدترین قتل عام را علیه مردم فلسطین انجام می دهد و سازمان های بین المللی حقوق بشر باید هر چه سریعتر برای پایان آن وارد شوند.

پیام این مراسم همبستگی که در ساختمان یکی از دادگاه های استان بود شامل سخنرانی و امضا همبستگی با نوار غزه و مردم مظلوم آن بود.

مردم استان خوزستان دفاع از آرمان فلسطین را سرلوحه کار خود می دانند و همبستگی با مردم مظلوم آن را جزء لاینفک وظایف مشروع و انسان دوستانه خود می دانند و همچنین ویرانگری های نوار غزه را ناشی از درماندگی رژیم صهیونیستی می دانند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها