بازگشت مقاومت به شمال غزهِ؛

گاردین: حماس نیروهایش را بازآرایی کرده است

 گاردین: حماس نیروهایش را بازآرایی کرده است
چهارشنبه 11 بهمن 1402 - 19:34

به‌رغم ادعاهای رژیم صهیونیستی مبنی بر سیطره کامل نیروهایش بر شمال نوار غزه، تحلیلگران اسرائیلی و شاهدان عینی اعلام کردند که مقاومت فلسطین اقدام به استقرار و بازآرایی سربازانش در این منطقه کرده و همزمان کنترل خود بر جنوب را حفظ کرده است.

العالم- فلسطین اشغالی

به گزارش العالم، روزنامه انگلیسی "گاردین" نوشت: مبارزان حماس به شمال بازگشته‌اند و آن‌طور که مسئولان امدادی، ساکنان غزه و تحلیلگران و مسئولان اسرائیلی می‌گویند این نیروها در حال بسیج شدن علیه ارتش اشغالگر و فراهم کردن بستر ازسرگیری فعالیت ارگان‌های حکومتی هستند.

"ال هولتا" رئیس سابق "شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی" به این روزنامه گفته است: گزارش‌های زیادی درباره بازگشت مقاومت به شمال غزه منتشر شده، و این خبر بدی برای اسرائیلی‌ها است.

"مایک میلستون" تحلیلگر مرکز پژوهش‌های امنیت داخلی در رژیم صهیونیستی نیز اظهار داشت که مقاومت از حملات «اسرائیل» در شمال ایمن مانده و مبارزان مقاومت در اردوگاه‌های "الشاطی"، "جبالیا" و "الشجاعیه" مستقر هستند.

او افزود به رغم عدم حضور نظامی مبارزان مقاومت، تک‌تیراندازهای آن همچنان در این منطقه فعال هستند.

یک افسر ارتش اشغالگر نیز به گاردین گفته که "نیروهای حماس چه از شمال نرفته باشند و چه دوباره برگشته باشند (باید گفت که) آنها فعلا (در این منطقه) حضور دارند".

این روزنامه در گزارش خود آورده است: در سایه فروپاشی نظم مدنی و زیرساخت‌ها در مناطق مرکزی، بخش اعظمی از ساکنان در جنوب مستقر هستند و حماس همچنان کنترل شدیدی بر جنوب دارد.

مایک میلستون درباره ادعای ارتش اشغالگر مبنی بر کشته شدن یک سوم مبارزان گردان‌های القسام- شاخه نظامی جنبش حماس- اظهار داشت: انتظار می‌رود القسام بار دیگر نیرو جذب کند. به گفته او، استفاده از راکت‌انداز ضد تانک "یاسین" آسان است و یک جوان ۱۶ ساله نیز می‌تواند از آن استفاده کند.

گاردین در پایان متذکر شد: بازگشت آشکار حماس به مناطقی که نیروهای اسرائیلی در جریان عملیات نظامی اخیر، کنترل‌شان را در دست گرفته و آنجا را "پاکسازی" کرده‌ بودند، نشان‌دهنده حجم چالش‌های پیش روی "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر «اسرائیل» در تحقق اهداف خود از جنگ، از جمله نابودی حماس، است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها