تأکید امیرعبداللهیان بر تسریع در آغاز عملیات عمره در تماس تلفنی با فرحان

تأکید امیرعبداللهیان بر تسریع در آغاز عملیات عمره در تماس تلفنی با فرحان
چهارشنبه 11 بهمن 1402 - 19:01

وزیر امور خارجه ایران امروز در تماس تلفنی با همتای عربستانی بر تسریع در آغاز عملیات حج عمره تأکید کرد.

العالم - ایران

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه عصر امروز (چهارشنبه) ۱۱ بهمن ماه با فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی، تلفنی گفت‌وگو کرد.

وی که در حاشیه اجلاس داووس با همتای سعودی خود دیدار کرده بود، امروز نیز اعلام کرد که قرار است با وزیر خارجه عربستان تلفنی گفت‌وگو کند.

در این تماس تلفنی برخی موضوعات دوجانبه و زمینه‌های همکاری مشترک دو کشور و مباحث منطقه‌ای مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

موضوع برقراری پروازهای حج عمره و سفر هیأت فنی عربستان به ایران هم در این گفت‌وگوی تلفنی مورد بررسی قرار گرفت و امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه تسریع در آغاز عملیات حج عمره را مورد تأکید قرار داد.

همچنین طرفین با ابراز رضایت از روند مناسبات دوجانبه بر توسعه و تعمیق همکاری‌های دو کشور در موضوعات مورد علاقه تاکید کردند.

وزرای خارجه ایران و عربستان ضمن ابراز نگرانی نسبت به استمرار جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین که ۱۱۷ روز از آن می‌گذرد، بر لزوم پایان جنایات رژیم صهیونیستی، لغو محاصره انسانی غزه و بازگشت آرامش به منطقه تأکید کردند

امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان در این گفت‌وگوی تلفنی تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله در غزه، کرانه باختری و دریای سرخ را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

امیرعبداللهیان همچنین از همتای عربستانی برای سفر به تهران دعوت کرد.

وزارت خارجه عربستان سعودی هم پیش از این در بیانیه‌ای از این تماس تلفنی خبر داده بود. براساس این بیانیه، دو طرف در این تماس تلفنی به روابط دوجانبه، همکاری مشترک و همچنین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی، به‌خصوص اوضاع غزه و پیامدهای امنیتی و انسانی آن پرداختند.

فارس

پربیننده ترین خبرها