قطر: مذاکرات بین حماس و «اسرائیل» در «لحظه خوبی» است

قطر: مذاکرات بین حماس و «اسرائیل» در «لحظه خوبی» است
چهارشنبه 11 بهمن 1402 - 22:43

«ماجد بن محمد الانصاری» سخنگوی وزارت امور خارجه قطر تأکید کرد ما در زمینه مذاکرات بین حماس و «اسرائیل» در «لحظه خوبی» به سر می‌بریم.

العالم - آسیا

ماجد الانصاری در گفت‌وگو با شبکه پی بی اس آمریکا گفت: ما در زمینه مذاکرات، در لحظه خوبی به سر می بریم و به اموری دست یافته ایم که مدت دو ماه بود دستیابی به آنها برای‌ ما دشوار شده بود.

الانصاری تأکید کرد: حماس اعلام کرده است پیش نویس توافق را دریافت کرده و در حال بررسی آن است. این در حالی است که دو هفته پیش، چنین دستاوردی در دسترس نبود. در حال حاضر، یک دید کلی درباره مرحله پس از آتش بس موقت و چگونگی آن، داریم.

سخنگوی وزارت امور خارجه قطر همچنین اظهار داشت: این دستاوردها بسیار مهم است. زیرا مادامی که روند به این ترتیب ادامه داشته باشد و دیدگاه های طرفین در رفت و آمدها منتقل می شود، می توانیم حداقل اطمینان یابیم که در پایان این تونل، نوری وجود دارد و می توانیم سرانجام به یک آتش بس دائم دست یابیم.

ماجد بن محمد الانصاری تصریح کرد: ما از سال ۲۰۰۶ و به دنبال درخواست آمریکا برای گشودن این کانال ارتباطی، تاکنون اقدام به میانجی گری بین طرفین کرده ایم و روش های مذاکراتی را که در حال انجام است درک می کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه قطر افزود: در آینده مواضع مهمی را درباره بسیاری از مسائل خواهید شنید. آنچه در این میان اهمیت دارد این است که میانجی گری در مجموع، همواره کلیدی برای همین روند بوده است. به همین دلیل ما به مواضعی که از طرفین دریافت می کنیم، گوش می دهیم و بر این باوریم زبانی که ما در حال حاضر از آن بهره می گیریم، براساس پیشنهاداتی است که طرفین در دو ماه گذشته آنها به ما ارائه کرده اند.

وی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا حماس همچنان بر اینکه هرگونه پیش نویسی برای توافق باید دربرگیرنده آتش بس دائمی باشد اصرار دارد تصریح کرد: معمولا آنچه روی می دهد آن است که شما پاسخی با مضمون «بله، ولی» دریافت می کنید. به همین دلیل، این امر به جنبه های درخواستی که از سوی طرف مقابل ارائه می شود، بستگی دارد.

الانصاری افزود: با این حال من اطمینان دارم که ما در مسیر صحیحی گام برمی داریم. بنابراین بسیار مهم است که همه آنچه را در مقابل دوربین ها گفته می شود، جدی نگیریم. زیرا بخش زیادی از آن، تبلیغات است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها