بورل: آنچه در غزه اتفاق می‌افتد زخمی بر وجدان مشترک ماست

بورل: آنچه در غزه اتفاق می‌افتد زخمی بر وجدان مشترک ماست
پنج‌شنبه 12 بهمن 1402 - 01:59

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه اعلام کرد که آنچه در غزه اتفاق می‌افتد زخمی بر وجدان مشترک ماست.

العالم-اروپا

بورل اظهارات آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد را تکرار کرد و گفت که آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) پس از مطرح شدن ادعای اسرائیل مبنی بر مشارکت برخی از کارکنانش در حملات ۷ اکتبر، به سرعت وارد عمل شد.

وی تاکید کرد: کار نجات بخش آنروا ستون فقرات کمک های بشردوستانه در غزه است. اعضای سازمان ملل باید ادامه این فعالیت را تضمین کنند.

به گزارش ایرنا, آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل با تکرار درخواست خود مبنی بر برقراری فوری آتش بس در نوار غزه اعلام کرد: همه در غزه گرسنه هستند و من به شدت نگران شرایط غیر انسانی برای جمعیت ۲.۲ میلیون نفری آن هستم، زیرا آنها بدون هیچ یک از اصول اولیه برای زنده ماندن تلاش می کنند.

وی تصریح کرد: مرگ، ویرانی، آوارگی، گرسنگی، نابودی و اندوه غزه در ۱۲۰ روز گذشته، زخمی بر انسانیت و وجدان مشترک ماست.

دبیرکل سازمان ملل گفت: سازمان ملل بلافاصله پس از اتهامات بسیار جدی علیه کارکنان آنروا وارد عمل شد. آنروا ستون فقرات تمام واکنش های بشردوستانه در غزه است. من از همه کشورهای عضو می خواهم که تداوم کار حیاتی آنروا را تضمین کنند.

فیلیپ لازارینی رئیس آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) ۶ بهمن ماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۶ ژانویه ۲۰۲۴ اعلام کرد: مقامات اسرائیلی، اطلاعاتی را در مورد ادعای دخالت چند کارمند آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در حملات هفتم اکتبر در اختیار این نهاد قرار داده اند و تحقیقات درباره این افراد آغاز شده است.

این مقام ارشد سازمان ملل متحد در بیانیه ای گفت که «فورا» قراردادهای کارکنانی را که گفته می شود در حملات هفتم اکتبر ۲۰۲۳ به اسرائیل دست داشته اند، فسخ می کند.

تاکنون شماری از کشورهای اروپایی کمک‌های مالی خود را به آنروا به دلیل اتهامات اسرائیل علیه ۱۲ کارمند این آژانس وابسته به سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی به حالت تعلیق درآورده‌اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها