خبر شهادت فرمانده ارشد الحشدالشعبی عراق در حمله آمریکا تکذیب شد

خبر شهادت فرمانده ارشد الحشدالشعبی عراق در حمله آمریکا تکذیب شد
شنبه 14 بهمن 1402 - 10:43

یک منبع امنیتی عراقی اخبار مربوط به شهادت فرمانده عملیات سازمان الحشدالشعبی در غرب این کشور را تکذیب کرد.

العالم ـ عراق

بنابر گزارش المعلومه، یک منبع امنیتی عراقی در واکنش به اخبار مربوط به شهادت «قاسم مصلح» فرمانده عملیات الحشدالشعبی در استان الانبار این کشور در جریان حملات آمریکا، با تکذیب خبر شهادت وی خاطرنشان کرد، اخباری که درباره هدف قرار گرفتن فرماندهان این سازمان مخابره شده، با هدف برهم ریختن اوضاع امنیتی در الانبار است.

گفتنی است که اخباری در شبکه های اجتماعی منتشر و ادعا شده بود که قاسم مصلح در جریان حملات آمریکا به مناطقی از الانبار در غرب عراق به شهادت رسیده است.

نیروهای آمریکایی جمعه شب مناطقی را در شرق سوریه و غرب عراق هدف حملات هوایی قرار دادند. در جریان حمله آمریکا به منطقه «القائم» و «عکاشات» در غرب عراق، شماری جان باخته و برخی نیز زخمی شدند. آمریکا می گوید که این حملات در واکنش به کشته شدن ۳ نظامی این کشور در پایگاهی در شمال شرق اردن صورت گرفته است.

به دنبال حملات آمریکا، «یحیی رسول» سخنگوی نیروهای مسلح عراق بامداد شنبه این حملات را ناقض حاکمیت و تضعیف تلاش دولت بغداد برای برقراری ثبات در کشور عنوان کرد.

رسول گفت: شهرهای القائم و مناطق مرزی عراق و سوریه هدف حمله هوایی و بمباران جنگنده‌های آمریکایی قرار گرفته است. این حمله زمانی انجام می‌شود که عراق در تلاش است تا ثبات منطقه را تأمین کند.

وی افزود: تأثیر این حملات بر امنیت و ثبات عراق و منطقه بسیار وخیم خواهد بود.

پربیننده ترین خبرها