کرملین به اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا واکنش نشان داد

کرملین به اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا واکنش نشان داد
شنبه 14 بهمن 1402 - 17:51

 سخنگوی کاخ کرملین در واکنش به اظهارات معاون وزیر امور خارجه آمریکا درباره غافلگیری روسیه در میدان جنگ گفت که ادامه ارسال سلاح به اوکراین هیچ تاثیری در روند عملیات نظامی کشورش نخواهد داشت.

العالم - اروپا

به گزارش خبرگزاری تاس، دیمیتری پسکوف اظهار داشت که ادامه ارسال سلاح به اوکراین از سوی آمریکا و متحدانش هیچ تاثیری بر روند و نتایج عملیات نظامی روسیه نخواهد گذاشت و تنها این سلاح‌ها اوضاع را برای اوکراینی‌ها بدتر خواهد کرد.

وی در واکنش به اظهارات ویکتوریا نولند، معاون وزیر امور خارجه آمریکا درباره غافلگیری روسیه در میدان جنگ گفت: در مورد غافلگیری باید بگوییم بله. حضور آمریکا در این جنگ ما را غافلگیر کرده است. واشنگتن هر روز دخالت مستقیم خود در جنگ و تحریک کی‌یف برای ادامه جنگ را ادامه می‌دهد.

سخنگوی کاخ کرملین ضمن انتقاد از تداوم حمایت‌های غرب از اوکراین افزود که ادامه ارسال سلاح به اوکراین تنها موجب خواهد شد تعداد بیشتری از شهروندان اوکراینی کشته شوند. در واقع آمریکا مسئول این کشتار است و آنها باید این را بفهمند.

پسکوف در مورد سفر نولاند به اوکراین یادآور شد که سفرهای او به کی‌یف هرگز به هیچ چیز خوبی ختم نمی‌شود و این را حوادث سال ۲۰۱۴ به خوبی ثابت کرده است.

به گفته پسکوف آمریکا در حال حاضر بار مالی حمایت‌های خود از اوکراین را به دوش کشورهای اروپایی انداخته و حتی در این میان به فکر کسب درآمد نیز افتاده است.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا در هر صورت رفتار خصمانه خود را با روسیه در همه حوزه‌ها حفظ می‌کند.

سخنگوی کرملین گفت: ما این را می دانیم، در حالت آماده باش هستیم، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری ما می‌داند که چه باید بکند و عملیات ویژه نظامی ادامه خواهد یافت.

نولاند سه‌شنبه هفته پیش طی سفر به کی‌یف پایتخت اوکراین گفته بود که روسیه در میدان جنگ در اوکراین غافلگیر خواهد شد.

وی همچنین مدعی شده بود که اوکراین خسارت‌های گسترده‌ای به نیروهای زمینی روسیه وارد کرده است.

سفر نولاند به اوکراین در بحبوحه مخالفت‌های مداوم در کنگره آمریکا با درخواست جو بایدن رئیس‌جمهوری این کشور برای کمک جدید ۶۱ میلیارد دلاری به اوکراین انجام شد.

قانونگذاران جمهوریخواه به دلیل ادامه درگیری و نبود هدف برای پایان جنگ و همچنین نگرانی‌های امنیتی از وضعیت مرزهای آمریکا و مکزیک تمایلی به ادامه حمایت از کی‌یف ندارند.

پربیننده ترین خبرها