جزئیات جدید از حمله نمایشی شب گذشته آمریکا به عراق و سوریه

جزئیات جدید از حمله نمایشی شب گذشته آمریکا به عراق و سوریه
شنبه 14 بهمن 1402 - 17:46

اگر چه منابع آمریکایی از هدف قرار دادن 85 نقطه در عراق و سوریه با ادعای حملات تلافی جویانه به دنبال کشته شدن 3 نظامی این کشور و زخمی شدن ده ها نفر دیگر در حمله اخیر به پایگاه این کشور در اردن خبر دادند اما منابع محلی از خالی بودن بیشتر مناطق مورد هدف در این حملات خبردادند.

العالم ـ آسیا

بنابر این گزارش، حمله دیشب به شرق سوریه و غرب عراق در چهار مرحله توسط جنگنده های F15-F16 و بمب افکن B1 شد.

به گزارش منابع مطلع، همچنین مدت زمان موشک باران و بمباران صورت گرفته در این دو کشور قریب به ۴۰ دقیقه ادامه داشته است و ۲۰ نقطه در چهار شهر البوکمال ، المیادین،دیرالزور و الهرابش هدف قرار گرفت.

در این حملات هیچ نیروی ایرانی، عراقی و یا لبنانی آسیبی ندیده و شهدا از شهروندان سوری و نیرو های مسلح سوریه هستند که تعداد شهدای ارتش یا مقاومت مردمی سوریه ۳ نفر می‌باشد.

بنابر گزارش منابع مطلع، در نتیجه اقدامات نیرو های مقاومت در سوریه و عراق در تخلیه یا جا به جایی مقر ها آسیب حمله دشمن به زیر ساخت های مقاومت به حداقل رسیده است.

آمریکا در جهت ایجاد تنفر عمومی و بالا بردن هزینه حضور نیرو های مقاومت در شرق سوریه تقریبا تمامی زیر ساخت های مناطق اشاره شده را هدف قرار داده است در این حملات نانوایی ها ، انبار های کالای اساسی و پمپ بنزین ها و حتی یک مجتمع تفریحی در ساحل فرات هدف حملات قرار گرفت.

پربیننده ترین خبرها