مقام اروپایی: «اسرائیل» غیرنظامیان غزه را هدف قرار داده و آنها را تا مرز مصر رانده است

مقام اروپایی: «اسرائیل» غیرنظامیان غزه را هدف قرار داده و آنها را تا مرز مصر رانده است
يکشنبه 15 بهمن 1402 - 10:09

یک مقام اروپایی، رژیم اشغالگر اسرائیل را به ادامه هدف قرار دادن غیرنظامیان در نوار غزه و راندن آنها به سوی مرز مصر متهم کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از حمله به پایگاه آمریکایی در مرز سوریه و اردن از همه طرف‌ها خواست از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه اجتناب کنند.

این سخنان روز شنبه در جمع خبرنگاران در بروکسل، ، پیش از نشست غیررسمی وزرای خارجه اتحادیه بیان شد.

وی گفت : حملات مداوم اسرائیل وضعیت بحرانی انسانی غزه را تشدید می کند.

وی خاطرنشان کرد: در این دیدار تنش های فزاینده در پی حملات هوایی آمریکا به عراق و سوریه در پاسخ به هدف قرار دادن پایگاه آمریکایی ها بررسی خواهد شد.

وی گفت "اسرائیل" با سوق دادن غیرنظامیان غزه همچنان به هدف قرار دادن آنها به مرز مصر ادامه می دهد و حدود یک میلیون نفر در جنوب وجود دارند که بیش از پیش به سمت مرزهای مصر رانده می شوند.

وی خاطرنشان کرد: اسرائیل مدعی وجود مناطق امن است، اما آنچه می بینیم این است که بمباران برای هدف قرار دادن غیرنظامیان ادامه دارد.

وی افزود: همه چیز در خاورمیانه به صورت دومینو به هم پیوسته است، برای حل یک مشکل باید مشکل دیگر را حل کرد

بورل از همه طرف ها خواست از تشدید تنش در منطقه خودداری کنند.

فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) سحرگاه روز شنبه، از آغاز حملات تلافی جویانه در عراق و سوریه در واکنش به حمله چند روز پیش به پایگاه آمریکایی در مرز اردن و سوریه خبر داد. این حمله به کشته شدن 3 سرباز و زخمی شدن 25 تن دیگر منجر شد، و واشنگتن «مقاومت اسلامی عراق» را مسئول آن دانست.

پربیننده ترین خبرها