تظاهرات در سرزمین های اشغالی برای برکناری نتانیاهو و مبادله اسرا

يکشنبه 15 بهمن 1402 - 12:35

اسرائیلی ها با برگزاری تظاهرات در شهرهای مختلف اراضی اشغالی، استعفای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم ، برگزاری انتخابات زودهنگام و تبادل اسرا با فلسطینی ها را خواستار شدند.

العالم فلسطین اشغالی

آزادی اسیران، توقف جنگ و درخواست برکناری نتانیاهو و پاسخگویی مسئولین درباره شکست 7 اکتبر شعارهایی است که توسط هزاران نفر از تظاهرکنندگان در تل آویو، قدس اشغالی و چند منطقه دیگر در سرزمین اشغالی فلسطین سرداده شد. تظاهرکنندگان برای رسیدن به این خواسته ها خیابان آیالون را بستند.

نگرانی خانواده‌های اسرای نظامی اسرائیلی و بازداشت‌شدگان از تمایل بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اشغالگر، برای لغو توافق مبادله‌ی اسراست که گفته می شود نتانیاهو به دلیل ترس از فروپاشی کابینه ی افراطی‌ اش از آن سخن می گوید و برخی از اعضای آن مانند وزرای دارایی و امنیت داخلی به ادامه جنگ علیه فلسطینی ها و مقاومت تهدید کرده اند.

برخی محافل امنیتی و سیاسی اسرائیلی درباره انفجار اوضاع در اراضی اشغالی و افزایش شکاف در داخل با توجه به ناکامی آشکار در مدیریت جنگ و ناتوانی دستیابی به هر یک از اهداف اعلام شده به ویژه آزادسازی اسرای اسرائیلی و اسرای مقاومت فلسطین هشدار داده اند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر اسرائیل، از اعضای ائتلاف خود خواست برای حفظ یکپارچگی صحنه از عقب نشینی خودداری کنند، اما او به خوبی می داند که اوضاع داخلی به شدت بحرانی است و ممکن است هر لحظه منفجر شود.

پربیننده ترین خبرها