صنعا: آمریکا اولین تهدیدکننده کشتیرانی در دریای سرخ است

صنعا: آمریکا اولین تهدیدکننده کشتیرانی در دریای سرخ است
دوشنبه 16 بهمن 1402 - 14:52

وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن با تاکید بر اینکه آمریکا اولین و تنها تهدیدکننده امنیت کشتیرانی است، از موضع عربستان در خصوص دریای سرخ تمجید کرد.

العالم - یمن

وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن تاکید کرد که کشتیرانی در دریای سرخ برای ما مهم است و بارها تاکید کردیم که کشتیرانی در این منطقه در امنیت کامل است.

وزارت خارجه یمن اضافه کرد که آمریکا اولین و تنها تهدیدکننده کشتیرانی است و این کشور بود که فضای دریای سرخ را نظامی کرد.

این وزارتخانه تاکید کرد: به هیچ وجه نمی‌توانیم در برابر تجاوزها به کشورمان سکوت کنیم و این امر بر موضع ما در حمایت از غزه و فلسطین تاثیر نخواهد گذاشت.

شبکه المیادین همچنین به نقل از «حسین العزی» معاون وزیر خارجه یمن افزود: از موضع شجاعانه عربستان در خصوص مساله دریای سرخ تمجید می‌کنیم.

العزی همچنین بر لزوم حمایت از تحرکات و جنبش‌های مخالف در آمریکا و انگلیس در راستای مخالفت با رویکرد خصمانه آن‌ها علیه منطقه تاکید کرد.

این مقام یمنی همچنین از طرف‌هایی که از اقدامات یمن در دریای سرخ حمایت کردند، تقدیر و تشکر کرد.

«محمد البخیتی» عضو ارشد جنبش انصارالله یمن امروز با اشاره به بیانیه آمریکا و انگلیس مبنی بر این که حملات اخیر تنها از سوی این دو کشور انجام شده، آن را نشانه شکست ائتلاف غربی توصیف کرد.

وی افزود: اگر آتش جنگ منطقه ای افروخته شود، به معنای پایان هیمنه آمریکا در منطقه خواهد بود.

منابع خبری بامداد روز دوشنبه اعلام کردند که جنگنده های آمریکا و انگلیس بار دیگر به مناطق مختلف یمن حمله کردند.

این حمله ساعاتی پس از آن انجام می‌شود که «ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس در پیامی بر همکاری و مشارکت با آمریکا در حملات و تجاوز به خاک یمن تاکید کرده بود.

به گزارش ایرنا، آمریکا و انگلیس شامگاه شنبه (۱۴ بهمن ماه) نیز در بیانیه ای مشترک ادعا کردند که نیروهای آنها به ۳۶ موضع انصارالله در ۱۳ نقطه در یمن حمله کرده‌اند.

آمریکا و انگلیس بامداد ۲۱ دیماه در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حمله به مواضع انصارالله یمن را آغاز کردند.

پربیننده ترین خبرها