پشت پرده نقش آمریکا در جنگ علیه غزه + فیلم

سه شنبه 17 بهمن 1402 - 21:49

عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین، آمریکا را متهم کرد که جنگ علیه مردم فلسطین و مقاومت در نوار غزه را با هدف نابودی آرمان فلسطین و وادار کردن مردم آن به تسلیم شدن هدایت می کند.

العالمفلسطین اشغالی

علی ابوشاهین در گفتگوی اختصاصی با شبکه خبری العالم در برنامه «ضیف و حوار» که امشب از این شبکه پخش شد، گفت: عملیات طوفان الاقصی مساله فلسطین را مجددا در جهان احیا کرد و به وجهه رژیم صهیونیستی به شدت ضربه زد.

وی افزود: مردم فلسطین در نوار غزه، امروز با مقاومت دلیرانه خود به نمایندگی از امت از مقدسات، اصول و هویت اسلامی در این نبرد تاریخی دفاع می کنند.

ابوشاهین ادامه داد: نبرد طوفان الاقصی با نبردهای قبلی تفاوت دارد و ضربات سنگینی به دشمن در سطوح سیاسی، اقتصادی و نظامی بیش از گذشته به دشمن وارد کرد و با ایجاد موازنه قدرت، وجهه رژیم صهیونیستی و ارتش آن را که مبتنی بر توان بازدارندگی، ایجاد رعب و وحشت و تروریسم در منطقه بود، درهم کوبید.

به گفته وی، نبرد طوفان الاقصی از همان روز اول اهداف خود را محقق کرد زیرا آرمان فلسطین به حاشیه رانده شده و در حال فراموشی بود و روند عادی سازی با عربستان سعودی در آستانه تحقق کامل بود و قرار بود اوضاع غزه با استمرار محاصره و ترور شخصیتهای مقاومت با حمایت آمریکا تغییر کند اما این عملیات تمام این توطئه ها را نقش بر آب کرد. در کرانه باختری نیز قرار بود نسل‌کشی و آوارگی علیه فلسطینی‌ها انجام شود و حتی اسموتریچ گفته بود که فلسطینیان کرانه باختری چاره‌ای جز آواره شدن، تسلیم شدن در برابر خواست «اسرائیل» یا کشته شدن ندارند. اما عملیات 7 اکتبر این توطئه ها را خنثی کرد و آرمان فلسطین را به صدر جدول فعالیتهای جهانی بازگرداند.

ابوشاهین گفت که آمریکا از روز اول این جنگ را در سطوح شورای امنیت و استفاده از حق وتو اداره کرده و کوشید مقاومت را شکست داده و آن را ریشه کن نموده و مردم فلسطین را وادار به تسلیم کند اما با شکست مواجه شد.

پربیننده ترین خبرها