اسامه حمدان، از رهبران حماس:

تنها راهکار برقراری ثبات در منطقه، تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس است.

تنها راهکار برقراری ثبات در منطقه، تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس است.
چهارشنبه 18 بهمن 1402 - 22:33

اسامه حمدان، از رهبران حماس گفت: تنها راهکار برقراری ثبات در منطقه، توقف جنگ و پایان دادن به اشغالگری و تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس شریف است.

العالم - فلسطین اشغالی

اسامه حمدان، از رهبران حماس در سخنرانی عصر امروز گفت: جنگ رژیم اسرائیل علیه غزه ناتوانی جامعه جهانی در پایان دادن به جنگ را آشکار، و استاندارهای دوگانه را برملا کرد.

وی افزود: اکنون در سایه بمباران کورکورانه، با گذشت ۱۲۴ روز از تجاوز به غزه، اوضاع انسانی در این باریکه وخیم شده است. لذا نیاز فوری به دارو و غذا برای همه ساکنان نوار غزه وجود دارد.

حمدان تاکید کرد درباره جنایت رژیم اشغالگر در بیمارستان "الامل" و مجتمع پزشکی "ناصر" هشدار می‌دهیم.

این رهبر حماس ادامه داد: ما دولت آمریکا را مسئول جنایت‌های رژیم اشغالگر می‌دانیم حتی مواضع سران رژیم اشغالگر را نشان‌دهنده عزم آنها برای طولانی کردن مدت تجاوز و گمراه کردن افکاری عمومی صهیونیست‌ها می‌دانیم.

وی افزود: اکنون ما ملاحظات خود را درباره طرح پیشنهادی، که آتش‌بس و ورود کمک‌های انسانی به غزه را تضمین کند، ارائه داده‌ایم.

وی یادآوری کرد که پاسخ مثبت ما به این طرح ابتکاری، بازسازی، لغو محاصره و آزادسازی اسرا را تضمین می‌کند.

حمدان افزود: از دولت آمریکا می‌خواهیم از سیاست حمایت رژیم اشغالگر، که منطقه را به سمت منفجر شدن سوق می‌دهد، دست بردارد زیرا تنها راهکار برقراری ثبات در منطقه، تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس است.

این رهبر حماس خاطرنشان کرد: هیئتی از جنبش حماس برای پیگیری طرح پیشنهادی در چارچوب توافق، با نظارت مصر و قطر، عازم قاهره می‌شود.

پربیننده ترین خبرها