وزیر لبنانی: طرح خطرناکی علیه لبنان تدارک دیده شده است

وزیر لبنانی: طرح خطرناکی علیه لبنان تدارک دیده شده است
شنبه 21 بهمن 1402 - 11:24

 وزیر امور اجتماعی دولت پیشبرد امور لبنان از طرح خطرناکی خبر داد که با قطع کمک به «آنروا» علیه لبنان تدارک دیده شده است.

العالم - لبنان

«هکتور حجار» وزیر امور اجتماعی در دولت پیشبرد امور لبنان در گفت وگو با اسپوتنیک درباره تبعات قطع حمایت مالی از آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) به شدت هشدار داد.

وی افزود: تصمیم قطع حمایت مالی از آنروا در لبنان، پایان کمکها به ۲۵۰ هزار آواره فلسطینی را به همراه خواهد داشت. ۴۰ هزار کودک امکان دسترسی به آموزش را نخواهند داشت و کمک‌های درمانی به ۲۰ هزار آواره و ۶۰۰ بیمار سرطانی متوقف خواهد شد.

این وزیر لبنانی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد از خانواده های آواره، زیر خط فقر هستند، اضافه کرد: لبنان تحمل این وضع را به دلیل نداشتن منابع مالی ندارد. مدرسه، بیمارستان و داروهای ضد سرطان در این کشور برای آوارگان وجود ندارد و حتی خود لبنانی ها هم نمی توانند به این موارد برسند چه رسد به آوارگان فلسطینی.

حجار ادامه داد: یک طرح بین المللی وجود دارد که هدف آن، مجبور کردن لبنان به تحمل بار آوارگان سوری و فلسطینی است که این، فشار سنگینی بر اقتصاد کشور ما وارد می‌کند.

وی گفت: هدف از این طرح، غرق کردن لبنان در مشکلات و بی ثباتی اجتماعی و مجبور کردن آن به دادن تابعیت به آوارگان سوری و فلسطینی است.

تاکنون شماری از کشورهای اروپایی کمک‌های مالی خود را به آنروا در پی اتهام‌پراکنی رژیم صهیونیستی علیه این نهاد بین‌المللی به حالت تعلیق درآورده‌اند.

به گزارش ایرنا، هفته پیش نیز یک مقام ارشد سازمان ملل اعلام کرد که مقامات صهیونیستی اطلاعاتی را در مورد ادعای دخالت چند کارمند آنروا در حملات ۷ اکتبر در اختیار این نهاد قرار داده‌اند که تحقیقات درباره این افراد آغاز شده است.

در همین حال، «سیگرید کاگ» هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در غزه و امور فلسطینیان در این باره، گفت: آنروا را نمی‌توان جایگزین کرد و این آژانس همچنان برای غزه حیاتی است.

پربیننده ترین خبرها