جان بیماران، آوارگان و کادر پزشکی بیمارستان «ناصر» در خطر است

جان بیماران، آوارگان و کادر پزشکی بیمارستان «ناصر» در خطر است
شنبه 21 بهمن 1402 - 12:58

 سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه با اشاره به محاصره بیمارستان «ناصر» در غزه توسط نظامیان صهیونیست گفت که جان بیماران، آوارگان و کادر پزشکی این بیمارستان در خطر است.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش فلسطین‌الیوم، «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه در اظهاراتی گفت که نیروهای اشغالگر به صورت گسترده به سمت ورودی‌ها، ساختمان‌ها و محوطه بیمارستان ناصر در غزه تیراندازی می‌کنند.

وی اعلام کرد که در پی این تیراندازی‌های گسترده علیه بیمارستان ناصر واقع در غرب خان‌یونس در جنوب غزه، یک نفر شهید و چندین نفر دیگر مجروح شدند.

القدره اضافه کرد که هیچ کس نمی‌تواند میان ساختمان‌های بیمارستان رفت و آمد داشته باشد و ما نگران جان ۳۰۰ کادر پزشکی،۴۵۰ مجروح و بیمار و۱۰ هزار آواره در داخل این بیمارستان هستیم.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه همچنین از موسسات و نهادهای بین‌المللی خواست که برای محافظت از بیمارستان ناصر و مردم حاضر در آن در این بیمارستان حضور داشته باشند.

از سوی دیگر، منابع محلی گزارش دادند که تانک‌ها و بولدوزرهای رژیم صهیونیستی در ورودی بیمارستان میدانی الاردنی واقع در کنار بیمارستان ناصر مستقر شده‌اند.

در همین حال، هلال احمر فلسطین از بازداشت «محمد ابومصبح» مدیر اورژانس بیمارستان امل در خان یونس خبر داد.

همچنین سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که از هفتم اکتبر گذشته تاکنون ۷۲۱ حمله از سوی رژیم صهیونیستی علیه مراکز بهداشتی در فلسطین ثبت شده است.

به گزارش ایرنا،‌ گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

پربیننده ترین خبرها