دیدار امیرعبداللهیان با بشار اسد

دیدار امیرعبداللهیان با بشار اسد
يکشنبه 22 بهمن 1402 - 18:20

وزیر امور خارجه ایران که در مقصد دوم سفرش به منطقه در دمشق حضور دارد، بعدازظهر امروز با رئیس‌جمهور سوریه دیدار و گفت‌‌وگو کرد.

العالم - سوریه

امیرعبداللهیان با ابلاغ سلام و تحیات رهبری و رئیس جمهور کشورمان به رئیس جمهور سوریه، دعوتنامه آیت‌الله رئیسی از بشار اسد جهت سفر به ایران را تسلیم وی کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به روابط نزدیک میان دو رئیس جمهور، آن را یک ظرفیت بسیار خوب برای روابط دو کشور دانست و سفر آتی بشار اسد به ایران را زمینه ساز تقویت بیش از پیش روابط دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان موضوع غزه را اصلی ترین موضوع در سطح منطقه و در سطح بین‌الملل دانست و افزود خوشبختانه دو کشور موضع و رویکرد عملی مشترکی در حمایت از مسئله فلسطین دارند و در این مدت ۴ ماه نیز مشورت‌های میان دو کشور مستمر بوده است.

امیرعبداللهیان با اشاره به تلاش های گسترده دیپلماتیک کشورمان در ۴ ماه گذشته در حمایت از ملت فلسطین و توقف جنگ علیه غزه تاکید کرد ما موضع ثابت خود را در خصوص فلسطین و بحران جاری غزه همواره اعلام کردیم و در پاسخ به پیامها و مواضع طرف آمریکایی و نیز در مذاکرات با وزیر خارجه انگلیس تاکید کردیم که جنگ در غزه راه حل نیست و نسل‌کُشی فلسطینیان باید فورا متوقف شود.

وی افزود اگر آمریکا در ادعای خود صادق است که بدنبال توسعه دامنه جنگ در منطقه نیست، باید حمایت خود از رژیم صهیونیستی را متوقف کند و در صورت قطع حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی، این رژیم حتی یک روز نیز قادر به ادامه جنگ علیه غزه نخواهد بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان با اشاره به اینکه آمریکا و برخی طرفها همزمان با حمایت از رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه، بدنبال برخی طرحهای سیاسی برای غزه پساجنگ هستند، گفت ما معتقدیم که رهبران گروه‌های فلسطینی و ملت فلسطین خود می توانند برای اداره غزه و کرانه پساجنگ تصمیم بگیرند.

اميرعبداللهيان تاکید کرد مقاومت در فلسطین قوی و مقتدر است و آنهایی که بدنبال نابودی حماس بودند، اکنون حماس را بعنوان یک واقعیت در راهکارهای سیاسی خود و نیز مذاکرات آتش بس طرف مذاکره قرار داده اند.

امیرعبداللهیان مقاومت فلسطین را در میدان قوی و در حوزه سیاسی نیز دارای ابتکار عمل های سازنده دانست و گفت ارزیابی ما آن است‌ که‌ ملت و گروههای مقاومت فلسطین تسلیم فشارها و مطالبات زیاده‌خواهانه رژیم اسرائیل و هیچ طرفی نخواهند شد و فلسطینی‌ها برای غزه و کرانه غربی پساجنگ ایده هایی دارند و می‌توانند برای آینده خود تصمیم بگیرند.

وزیر امور خارجه کشورمان سوریه را در خطوط مقدم محور مقاومت برشمرد و با تجلیل از نقش بارز بشار اسد در سوریه و منطقه و جهان عرب، حمایت تاریخی سوریه از فلسطین و مقاومت را شایسته تحسین و قدردانی دانست.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه نیز در این دیدار سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران را به رهبری، دولت و ملت ایران تبریک گفت. وی با اظهار خرسندی از روابط رو به رشد دو کشور در زمینه های مختلف، از حمایت ایران از سوریه و ثبات و امنیت آن تشکر کرد.

وی افزود، آنچه جمهوری اسلامی ایران در ۴ ماه گذشته در حمایت از فلسطین انجام داد، بار دیگر به دنیا اثبات کرد ایران فقط سخن‌ نمی‌گوید بلکه عمل می کند.

وی افزود، آنچه در فلسطین در این چند ماه رخ داد، روح مقاومت را در جهان عرب تقویت کرد.

بشار اسد تاکید کرد حمایت سوریه از مقاومت و فلسطین، موضعی تاریخی است و مقاومت در سوریه ریشه دوانده و این سیاست تغییری نخواهد کرد.

بشار اسد با ابلاغ سلام گرم خود به رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور کشورمان، از دعوت آیت‌الله رئیسی از وی جهت سفر به ایران تشکر و استقبال کرد و با تاکید بر اهمیت بررسی آخرین وضعیت اجرای توافقات دو کشور بویژه اسناد امضا شده در سفر قبلی آقای رئیسی به دمشق، بر زمینه سازی برای پرثمر بودن سفر آتی خود به ایران تاکید کرد.

پربیننده ترین خبرها