گزارش العالم از تظاهرات مردم در کشورهای مختلف در حمایت از مردم غزه

يکشنبه 22 بهمن 1402 - 22:09

با گذشت 128 روز از حمله اسرائیلی به غزه، مردم آزاده در نقاط مختلف جهان با برپایی تظاهرات همبستگی خود را با مردم فلسطین و مقاومت آنها اعلام کرده و خواستار پایان فوری نسل‌ کشی اهالی غزه و مخالفت با عادی سازی با دشمن صهیونیستی شدند.

العالمفلسطین اشغالی

در لبنان، انجمن ها، نهادها و سازمان های جامعه مدنی برای اعلام همبستگی با غزه راهپیمایی تحت عنوان طوفان لبنان برای یاری غزه و فلسطین برگزار کردند.

«احمد عبدالهادی» نماینده حماس در لبنان در این تظاهرات به خبرنگار العالم گفت: رهبران مقاومت درگیر جنگ سیاسی سهمگینی برای تحقق اهداف مردم فلسطین هستند.

«فتحی ابوالعردات» دبیر جنبش فتح لبنان نیز گفت: به همه کسانی که در کنار فلسطین و غزه علیه این نسل کشی در سطح منطقه و جهان ایستاده اند، درود می فرستیم.

در رباط پایتخت مغرب هزاران نفر برای اعلام حمایت از مردم فلسطین تظاهرات کردند و خواستار پایان عادی سازی روابط میان مغرب و رژیم صهیونیستی شدند.

عبدالصمد فتحی معاون هماهنگ کننده جبهه ملی مغرب برای حمایت از فلسطین به خبرنگار شبکه خبری العالم گفت که هدف از این راهپیمایی آن است که بگوییم مردم مغرب پشتیبان مستضعفان و ستمدیدگان فلسطین هستند.

مردم مغرب ضمن تجمع در برابر پارلمان پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: عادی سازی خیانت است و قتل عام را متوقف کنید.

پایتخت تونس نیز شاهد تظاهراتی در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت تجاوزات رژیم صهیونیستی بود.

شماری از حامیان آرمان فلسطین در رم پایتخت ایتالیا تظاهراتی در محکومیت حمله مرگبار رژیم صهیونیستی به غزه برگزابر کردند.

شهر میلان نیز شاهد تظاهرات گسترده ای در حمایت از مردم فلسطین بود.

ده ها نفر در شهرهای انشده هلند و مالمو سوئد نیز در حمایت از غزه تظاهرات کردند.

برلین پایتخت آلمان نیز شاهد سه تظاهرات بود که خواستار پایان فوری جنگ اسرائیل علیه غزه و حمایت از فلسطینیان در کرانه باختری شدند.

پربیننده ترین خبرها