سناتور آمریکایی: واشنگتن همدست صهیونیست ها در جنگ غزه است

سناتور آمریکایی: واشنگتن همدست صهیونیست ها در جنگ غزه است
دوشنبه 23 بهمن 1402 - 08:36

برنی سندرز سناتور آمریکایی گفت که واشنگتن با تامین مالی جنگ غزه همدست رژیم صهیونیستی در این جنگ است.

العالم - آمریکا

به گزارش خبرگزاری سما فلسطین، برنی سندرز سناتور مستقل از ایالت ورمونت گفت: ویرانی غزه در اثر بمباران رژیم اسرائیل در تاریخ معاصر بی سابقه است.

وی افزود: یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر خانه‌های خود در غزه آواره شدند و نمی‌دانند فردا کجا خواهند رفت. ده‌ها هزار کودک نیز در غزه در معرض خطر گرسنگی هستند.

این سناتور آمریکایی اضافه کرد: (رژیم) اسرائیل بیش از ۲۸ هزار فلسطینی را کشته و بیش از ۶۲ هزار نفر را زخمی کرده که بیشتر آنها زن و کودک بودند و این غیرقابل باور است.

سندرز همچنین گفت: بنیامین نتانیاهو می‌گوید که عملیات نظامی را در رفح آغاز خواهد کرد و این بدان معناست که یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر دوباره مجبور به فرار خواهند شد.

وی افزود: ما جنگ غزه را تأمین مالی می‌کنیم بنابراین جنگ آمریکا نیز هست و ما همدس هستیم. رئیس جمهور جو بایدن می‌گوید آنچه در غزه اتفاق می‌افتد باید متوقف شود، پس چرا ما قوانینی را در نظر می‌گیریم که میلیاردها دلار را در اختیار ماشین جنگی (رژیم) اسرائیل قرار دهد؟

این سناتور آمریکایی اضافه کرد: نمی‌توان ۲ میلیون نفر در غزه را به دلیل اتهامات علیه کارکنان آنروا گرسنه نگهداشت.

پیش تر سخنگوی آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرده بود که با توجه به کمک‌های مالی کنونی، تا پایان ماه جاری (فوریه) عملیات امدادرسانی این نهاد متوقف خواهد شد.

شماری از کشورهای غربی از جمله آمریکا، انگلیس و آلمان به دنبال اتهام زنی رژیم صهیونیستی به آنروا مبنی بر همکاری ۱۲ تن از کارکنان آن با جنبش حماس در زمینه انجام عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) گذشته، کمک‌های خود به این نهاد امداد رسان را قطع کردند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای‌ با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس‌ موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های‌ نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

براساس گزارش‌ها تاکنون افزون بر ۲۸ هزار فلسطینی بر اثر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه به شهادت رسیده‌اند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها