100 شهید و بیش از 160 مجروح در تازه ترین جنایت رژیم صهیونیستی در رفح

100 شهید و بیش از 160 مجروح در تازه ترین جنایت رژیم صهیونیستی در رفح
دوشنبه 23 بهمن 1402 - 08:37

صدها شهروند فلسطینی از جمله شمار زیادی زن و کودک صبح امروز دوشنبه در حملات جنگنده های رژیم صهیونیستی به مناطق مختلفی در شهر رفح در جنوب غزه به شهادت رسیده یا مجروح شدند.

العالم - فلسطین اشغالی

به گفته منابع بیمارستانی تا این لحظه بیش از 100 شهید و بیش از 160 مجروح به بیمارستان الکویتی و بیمارستان ابو یوسف النجار در رفح انتقال یافته اند.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد جنگنده های رژیم صهیونیستی با حملات گسترده و مکرر به رفح، چندین منزل و مسجد را هدف قرار دادند.

صهیب الهمص، رئیس بیمارستان الکویت گفت این بیمارستان پر از مجروحانی است که حال بسیاری از آنها وخیم است و دارو و تجهیزات بیمارستانی کافی در این بیمارستان وجود ندارد.

به گفته منابع بیمارستانی صدای درگیری های شدید بین رزمندگان مقاومت و ارتش رژیم صهیونیستی در اطراف بیمارستان الکویتی شنیده می شود. صدها شهروند عادی از بیم حملات هوایی رژیم اشغالگر به منطقه الشابوره در شمال این شهر، به بیمارستان الکویتی پناه برده اند.

منابع محلی هم گفتند جنگنده های رژیم صهیونیستی در 40 نوبت منازل و مساجدی را که آوارگان به آنها پناه برده بودند، هدف قرار دادند. همزمان توپخانه ها و قایق های جنگی این رژیم از دریا رفح را زیر آتش گرفتند.

جنگنده های رژیم صهیونیستی مناطق نزدیک به مرز مصر را هم هدف قرار دادند.

طبق برآوردها حدود 1.4 میلیون شهروند فلسطینی به دلیل حملات گسترده رژیم صهیونیستی به ناچار شمال غزه را ترک کرده و به جنوب و به خصوص رفح پناه بردند.

امروز در 129 مین روز حمله های رژیم اشغالگر به غزه از زمین و هوا و دریا ادامه دارد. تا کنون بیش از 28176 نفر به شهادت رسیده و 67784 نفر دیگر هم مجروح شده اند. هنوز هزاران نفر زیر آوار هستند یا در جاده ها باقی مانده اند زیرا رژیم اشغالگر اجازه نجات یا انتقال آنها را به آمبولانسها نمی دهند.

پربیننده ترین خبرها