افزایش شمار شهدای غزه به 28340 نفر

افزایش شمار شهدای غزه به 28340 نفر
دوشنبه 23 بهمن 1402 - 13:58

وزارت بهداشت غزه از افزایش تعداد شهدا به ۲۸۳۴۰ و تعداد زخمی‌ها به ۶۷۹۸۴ نفر خبر داد.

العالم - فلسطین اشغالی

دکتر «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه امروز (۲۳ بهمن) در ۱۲۹ روز از جنگ در این باریکه، از افزایش تعداد شهدا به ۲۸۶۴۰ نفر خبر داد.

به نوشته الجزیره، به گفته او همچنین ۶۷۹۸۴ نفر نیز زخمی شده‌اند و هزاران پیکر شهدا نیز همچنان زیر آوار‌ ساختمان‌ها مانده و امکان دسترسی نیروهای امدادی به آن‌ها وجود ندارد.

به گفته دکتر اشرف القدره، رژیم اشغالگر طی ۲۴ ساعت گذشته دست به ۱۹ جنایت دیگر علیه غیرنظامیان زده که طی آن ۱۶۴ نفر شهید و ۲۰۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

این مقام بهداشتی غزه همچنین از حملات شدید هوایی و توپخانه‌ای ارتش اسرائیل به شهر رفح در شبانه‌روز گذشته خبر داد و گفت که پیکر بسیاری از شهدا زیر آوار مانده و نیروهای امدادی در تلاش برای بیرون کشیدن آن‌ها هستند.

او گفت که قربانیان حملات شب گذشته تا بامداد امروز در رفح فراتر از توان بیمارستان‌ها است و کادر پزشکی مجبور شده‌اند راهروی بیمارستان‌ها را برای مداوای زخمی‌ها فرش کنند. به گفته او ۶۷ شهید تاکنون به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند و نیروهای امدادی همچنان در حال بیرون کشیدن پیکر شهدا از زیر آوار ساختمان‌ها هستند.

اشرف القدره با هشدار در خصوص حمله زمینی به رفح در حالیکه ۱.۴ میلیون نفر از مردم غزه به آن‌جا پناه برده‌اند، گفت که حملات دیشب به طور عمده منازل و مساجد را هدف قرار داد که موجب افزایش قربانیان شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه در خصوص ادامه محاصره بیمارستان «ناصر» نیز گفت که تک تیراندازهای اسرائیل در اطراف بیمارستان کمین کرده و هر کسی که در حیاط بیمارستان حرکت کند را هدف قرار می‌دهند، به طوریکه تاکنون ۷ شهروند و ۱۴ نفر از کادر امدادی و درمانی در حیاط بیمارستان به شهادت رسیده‌اند.

سازمان پزشکان بدون مرز نیز امروز در بیانیه‌ای با اشاره به حملات شدید بامداد امروز به رفح گفت که هیچ منطقه امنی در غزه باقی نمانده است و مردم غزه که به این شهر گریخته‌اند دیگر هیچ گزینه‌ای ندارند.

حملات شدید هوایی به رفح در حالی است طی روزهای گذشته بسیاری از سازمانهای حقوق بشری و کشورهای عضو جامعه بین المللی درباره هرگونه عملیات ارتش اشغالگر در رفح هشدار داده‌اند.

وزارت خارجه مصر روز یک شنبه با صدور بیانیه‌ای در خصوص عواقب وخیم حمله ارتش اشغالگر به شهر رفح در جنوب غزه هشدار داد و خواستار فشار بین‌المللی بر اسرائیل شد.

قاهره گفت که عملیات نظامی در شهر رفح، شرایط را بیش از پیش پیچیده خواهد کرد و به منافع همه بدون استثناء ضربه می‌زند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز شامگاه یک شنبه در تماس تلفنی با نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره درباره عملیات نظامی اسرائیل در رفح و تاثیر عمیق آن بر اوضاع انسانی در غزه گفت‌وگو و رایزنی کرده است.

بر اساس گزارش‌ها، بایدن در این گفت‌وگو تاکید کرد که عملیات نظامی در رفح بدون فراهم شدن طرحی برای تضمین امنیت و سلامت بیش از یک میلیون فلسطینی در این منطقه، انجام نشود.

شبکه الاقصی روز یکشنبه به نقل از یکی از رهبران حماس گزارش داد هرگونه حمله ارتش رژیم اسرائیل به شهر رفح منجر به شکست مذاکرات مبادله اسرا خواهد شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها