بازی نخ‌نمای بایدن و نتانیاهو..

بایدن: نتانیاهو احمق است و برای باقی‌ماندن در قدرت بر تدوام جنگ اصرار دارد!

بایدن: نتانیاهو احمق است و برای باقی‌ماندن در قدرت بر تدوام جنگ اصرار دارد!
دوشنبه 23 بهمن 1402 - 17:26

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا درگفت وگوهای خصوصی خود ضمن به کاربردن عباراتی تند علیه نتانیاهو از ناتوانی در قانع کردن وی به تغییر تاکتیک های نظامی رژیم صهیونیستی در غزه به شدت ابراز ناامیدی کرد و نتانیاهو را مانع اصلی در مسیر تحقق آتش بس در غزه دانست.

العالم-آمریکا

این مطلبی است که 5 منبع مهم و مطلع از اظهارات و موضع گیری های بایدن در گفت و گو با شبکه ی آمریکایی ان بی سی مطرح و خاطرنشان کرده اند که بایدن تلاش می کند «اسرائیل» را به برقراری آتش بس در غزه متقاعد کند اما نتانیاهو به عنوان مانعی در این مسیر قرار گرفته است و در سه مناسبت مختلف بایدن نتانیاهو را احمق توصیف کرده حتی یک بار از عبارت «این مرد» برای اشاره به نتانیاهو استفاده کرده است.

یکی از این منابع گفت: بایدن احساس می کند دیگر صبرش نسبت به جنگ غزه تمام شده است و باید این جنگ تمام شود.

بیشتر بخوانید: چراغ سبز بایدن به نتانیاهو برای حمله به رفح

این منابع می گویند بایدن شدت یافتن اظهارات و موضع گیری های نتانیاهو در قبال غزه را بی نتیجه می داند و احساس می کند که دولت آمریکا طرح های خوبی به تل آویو ارائه کرده است اما نتانیاهو آنها را رد می کند و اصرار دارد که جنگ ادامه داشته باشد تا بتواند در عرصه قدرت باقی بماند.

اما به گفته شبکه ان بی سی این نگاه بایدن به نتانیاهو تاکنون منجر به هیچ تغییر اساسی در سیاست آمریکا در قبال «اسرائیل» نشده است.

پربیننده ترین خبرها