سیدحسن نصرالله: در صورت حمله دشمن، 2 میلیون صهیونیست را آواره می کنیم

سیدحسن نصرالله: در صورت حمله دشمن، 2 میلیون صهیونیست را آواره می کنیم
سه شنبه 24 بهمن 1402 - 17:07

سیدحسن نصرالله در سخنرانی به مناسبت روز جانباز گفت: فشار و پشتیبانی جبهه جنوب لبنان تا شکست و تضعیف دشمن ادامه خواهد داشت، وقتی حملات وجنگ در غزه متوقف شود، تیراندازی در جنوب هم متوقف می شود، وقتی که دشمن جنگ را متوقف کند، به معادله هایی که موجود است، بازخواهیم گشت.

العالم - لبنان

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان امروز (سه شنبه) به مناسبت «یوم الجریح» (روز جانباز) سخنرانی کرد.

جنبش حزب الله لبنان سالروز ولادت حضرت ابوالفضل (ع) را به مناسب روز جانباز اعلام کرده و در این روز از نیروهای جانباز مقاومت در لبنان تجلیل می‌کند.

وی با تبریک روز پاسدار به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همچنین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران تأکید کرد: سپاه پاسداران از همان ابتدا، پشتیبان واقعی و حامی قوی همه گروه های مقاومت بوده است.

دبیر کل حزب‌الله تصریح کرد: قدرت امروز محور مقاومت، به برکت این انقلاب اسلامی است که در ایام سالگرد آن به سر می بریم.

سیدحسن نصرالله افزود: تمام اسیران ما به برکت تلاش مبارزان مقاومت آزاد شدند، ما این روز را به برادران پاسدارمان در ایران تبریک می‌گوییم که به حق پشتیبان محکم همه جنبش های مقاومت هستند.

130 روز کشتار وحشیانه اشغالگران در مقابل 130 روز مقاومت جانانه مردم فلسطین

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به ۱۳۰ روز از تهاجم، وحشی گری و قتل عام توسط صهیونیست ها در غزه و کرانه باختری گفت: در مقابل آن ۱۳۰ روز صبر و مقاومت اسطوره‌ ای صورت گرفت، مقاومت پا به پای تهاجم به غزه ادامه خواهد داشت.

وی آن چه در غزه رخ می دهد را عاملی برای هوشیاری جهانیان نسبت به مسئله فلسطین دانست و گفت: دشمن اسرائیلی در این ۱۳۰ روز چیزی جز ناتوانی و شکست عایدش نشده است، کاری که ما در حمایت از غزه انجام می دهیم، پاسخی صادقانه به مسئولیتی است که بر عهده ما گذاشته شده است.

رژیم اشغالگر منشأ همه بحران‌ها در منطقه

دبیرکل حزب الله لبنان رژیم اشغالگر را منشأ همه بحران‌ها در منطقه دانست و گفت: قتل عام و تجاوزات اسرائیل که از سال 1948 آغاز شده، منشأ بحران در منطقه است، «اسرائیل قوی» تهدیدی برای منطقه است، با توجه به اتفاقاتی که در غزه رخ می دهد، نه تنها منافع فلسطین که منافع ملی کشورهای منطقه در شکست خوردن «اسرائیل» است.

سازمان‌های جهانی در مقابل کشتار خبرنگاران در غزه اقدامی فوری کنند

وی افزود: ما از جامعه بین‌المللی و سازمان‌های دفاع از روزنامه‌نگاران می‌خواهیم اقدامات فوری برای محافظت از خبرنگاران در غزه انجام دهند و اشغالگران را در مقابل هدف گرفتن خبرنگاران پاسخگو کنند.

سیدحسن نصرالله با اشاره به مجاهدهای مرزنشینان لبنانی گفت: کسانی که اولین مسئولیت را در مقابله با جبهه لبنان برعهده دارد، اهالی روستاهای مرزی و اهالی جنوب هستند، بسیاری از شهدا از اهالی روستاهای مرزهای مقابل مرزها هستند.

غرب تنها نگران منافع رژیم اسرائیل است

دبیرکل حزب‌الله لبنان تنها هدف سفر نمایندگان غربی به لبنان را حمایت از اسرائیل و بازگرداندن شهرک نشینان به مناطق شمالی دانست و گفت:‌ هیات های غربی به طور کامل، طرح و ایده اسرائیل را می پذیرند و به ارائه آن به لبنان اکتفا می کنند، هیات های غربی در برگه های خود به هیچ مساله ای درخصوص آنچه را در غزه اعم از جنایت و تجاوز و گرسنگی روی می دهد، نمی پردازند، هیات های غربی هرگونه صحبت به جز صحبت درباره "امنیت اسرائیل و بازگشت شهرک نشینان" را نادیده می گیرند.

دشمن در موقعیتی نیست که شروط خود را بر لبنان تحمیل کند

وی افزود: فشار و پشتیبانی جبهه جنوب لبنان تا شکست و تضعیف دشمن ادامه خواهد داشت، دشمن در موقعیتی نیست که شروط خود را بر لبنان تحمیل کند بلکه در موقع ضعف و بحران زدگی قرار دارد، از طرف لبنانی می خواهم که شروط اضافی به جز اجرای قطعنامه 1701 وضع کند.

هرگز تسلیم نخواهیم شد

دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: هرچقدر هم که ترس و وحشت ایجاد کنید، هرگز تسلیم نخواهیم شد و حتی اگر جنگی را علیه ما به راه بیاندازید، ما جبهه جنوب را متوقف نخواهیم کرد تا زمانیکه حمله به غزه متوقف شود.

وی افزود: فضایی گسترده از ایجاد ترس در لبنان ایجاد شده است که سیاستمداران و شخصیت هایی در آن مشارکت می کنند و این فضا به حد انحطاط اخلاقی و سفاهت می رسد.

دشمن به دنبال ایجاد جنگ روانی در لبنان است

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: باید به جنگ روانی که دشمن به راه می اندازد و برخی طرف ها به آن ها خدمت می کنند، توجه کرد، باید به آنچه در شبکه های اجتماعی با هدف ایجاد رعب و وحشت در مردم و ضربه زدن به اراده و مواضع آنان منتشر می شود ، توجه کرد.

وی افزود: برخی ها با اهالی جنوب تماس می گیرند و از آنها می خواهند که منازل را تخلیه کنند و در جهت خدمت به دشمن، آشوب و ناآرامی ایجاد کنند، برخی شبکه های اجتماعی اطلاعاتی را به شکل رایگان در اختیار دشمن قرار می گیرند، دشمن از اطلاعات شبکه های اجتماعی برای ضربه زدن به مقاومت بهره برداری می کند و تلفن های همراه را شنود می کند.

وقتی حملات و جنگ در غزه متوقف شود، تیراندازی در جنوب هم متوقف می شود

سیدحسن نصرالله یادآور شد که وقتی حملات وجنگ در غزه متوقف شود، تیراندازی در جنوب هم متوقف می شود، وقتی که دشمن جنگ را متوقف کند، به معادله هایی که موجود است، بازخواهیم گشت و واکنش های متناسب خواهد بود.

وی در پاسخ به تهدیدات وزیر به اصطلاح امنیت ملی اسرائیل گفت: اگر نخواهی که جنگ با ما را متوقف کنی، پس خوش آمدی!

نصرالله خاطرنشان کرد: اگر دشمن تهدیدهایش را علیه ما اجرا کند به جای ۲۰۰ هزار شهرک نشین، ۲ میلیون صهیونیست آواره خواهند شد. اگر دشمن دایره درگیری را توسعه دهد، حزب الله هم متقابلا به عملیات خود گسترش خواهد داد. کسی که می‌پندارد مقاومت ترس به دل خود راه می‌دهد، سخت در اشتباه است.

پربیننده ترین خبرها