عملیات گسترده مشترک گروه های مقاومت فلسطین در خانیونس

عملیات گسترده مشترک گروه های مقاومت فلسطین در خانیونس
چهارشنبه 25 بهمن 1402 - 12:44

شرق و غرب خانیونس در باریکه غزه صحنه درگیری های شدید بین گروه های مقاومت فلسطین و نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیست است.

العالم - فلسطین اشغالی

در همین راستا گردان های شهید عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس اعلام کرد رزمندگان این گردان منزلی را در منطقه السطر در شمال خانیونس، که از قبل بمبگذاری شده بود، منفجر کردند. در این انفجار شماری از نظامیان صهیونیست که در آنجا سنگر گرفته بودند، کشته و یا مجروح شدند.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی شهاب، در منطقه القراره در شمال خانیونس هم نیروهای گردان قسام یک دستگاه تانک اسرائیلی "مرکاوا" و یک دستگاه بلدوزر نظامی از نوع "دی 9" را با راکت های "یاسین 105" هدف قرار دادند.

در همین منطقه نیروهای قسام، 3 تونل را منفجر کرده و شماری از نظامیان صهیونیست را به هلاکت رسانده یا مجروح کردند و به محض ورود نیروهای کمکی صهیونیست برای نجات نظامیان گرفتار، با راکت دیگری خودروی حامل آنها را هم هدف قرار دادند.

نیروهای قسام همچنین توانستند یک فروند پهپاد شناسایی رژیم صهیونیستی مدل "Skylark" را – که در حال جاسوسی در شرق منطقه حی الزیتون در غزه بود - بر زمین بنشانند و به غنیمت بگیرند.

از سوی دیگر نیروهای گردان قدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی هم از گلوله باران مواضع نظامیان صهیونیست در شهرک عبسان الکبیره خبر دادند.

نیروهای گردان قدس، نظامیان صهیونیست و خودروهای آنها را در شمال خانیونس نیز زیر آتش گرفتند.

آنها در مرکز خانیونس نیز با همکاری نیروهای تیپ العمودی در گردان شهدای الاقصی، مقر فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی را با راکت هدف قرار دادند.

همچنین در راستای همکاری بین گروه های مختلف فلسطینی برای مقابله با متجاوزان صهیونیست، یگان موشکی گردان المجاهدین، شاخه نظامی جنبش مجاهدان فلسطین و گردان مقاومت ملی، شاخه نظامی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین، دست به عملیات مشترک زدند.

در این عملیات شهرک های صهیونیست نشین در مرز جنوبی غزه موشک باران شد. در این عملیات، خساراتی به این مراکز وارد شد. همچنین به گفته منابع آگاه، صدای آژیر آمبولانس هایی که به سمت این شهرک ها در حرکت بودند، شنیده شد.

گردان شهدای الاقصی، شاخه نظامی جنبش فتح نیز یک نفربر اسرائیلی را با گلوله های آر پی جی در شمال شرق نابلس هدف قرار داد.

این گردان با حمله به نیروهای پیاده رژیم اشغالگر با استفاده از آر پی جی، شماری از آنها را از پادرآورد و یا مجروح کرد.

همچنین نیروهای مقاومت در گردان های شهدای الاقصی و قدس در عملیات مشترکی، مواضع نظامیان صهیونیست را با خمپاره های 120 میلی متری در مرکز خانیونس در هم کوبیدند.

پربیننده ترین خبرها