دستپاچگی سران اشغالگر به دنبال شلیک حزب الله به مقر فرماندهی شمالی

پنج‌شنبه 26 بهمن 1402 - 09:56

کارشناسان می گویند حملات موشکی حزب الله لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی در شهر صفد در شمال فلسطین اشغالی، می تواند قواعد نبرد را تغییر دهد.

العالم ـ لبنان

بنابر این گزارش، مقاومت لبنان روز گذشته (چهارشنبه) مقر فرماندهی شمالی رژیم اشغالگر را در شهر صفد هدف قرار داد که یک کشته و هشت زخمی بر جای گذاشت که حال برخی از زخمی ها وخیم اعلام شده است. شهردار صفد هم گفت: خسارات شدیدی به پایگاه های ارتش در این شهر وارد شده است.

بنی گانتز، عضو کابینه جنگ اسرائیل پس از این حمله گفت که مسئول شلیک موشک از لبنان فقط حزب الله نیست بلکه این مسئولیت بر عهده دولت لبنان نیز هست که اجازه می دهد موشک از خاک لبنان شلیک شود.

وی خاطرنشان کرد: پاسخ به شلیک موشک ها به زودی و با قدرت خواهد بود.

هم زمان ایتامار بن گویر، وزیر افراطی به اصطلاح امنیت ملی این رژیم، به نوبه خود گفت که آنچه در مرز لبنان اتفاق می افتد، یک جنگ است.

در پی این اظهارات، ارتش اشغالگر اعلام کرد که موجی از حملات گسترده را به لبنان آغاز کرده است.

هرزی هالیوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل هم گفت که در پاسخ به حمله حزب الله به یک پایگاه نظامی در صفد، با حمله به برخی اهداف در لبنان موافقت کرده است.

با این حال حقایق میدانی ادعاهای رژیم اشغالگر را رد می کند، زیرا در تجاوزات این رژیم به شهرک های بصلیا، الشهابیه، الصوانه و عدشیت در جنوب لبنان، چهار غیرنظامی از جمله یک زن و فرزندش به شهادت رسیدند.

در حمله دیشب جنگنده های رژیم صهیونیستی به ساختمان مسکونی در منطقه نبطبه در جنوب لبنان نیز 12 شهروند به شهادت رسیدند که 10 نفر از آنان زنان و کودکان بودند در این حمله همچنین شماری زخمی شدند.
مقاومت لبنان تا کنون بیش از هزار عملیات در سرزمین های اشغالی در حمایت از فلسطینیان غزه و برای کمک به پیروزی مقاومت در غزه انجام داده و همواره تأکید کرده است که تا زمانی که اشغالگران تجاوزات خود را به نوار غزه متوقف نکنند، عملیات خود را متوقف نخواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها