رهبر انصارالله یمن: حملات ما قیمت کالا در بازار اسرائیل را 30 تا 50 درصد افزایش داده است/ آمریکا برای کشتار در غزه 29 هزار تُن بمب به اسرائیل داد

رهبر انصارالله یمن: حملات ما قیمت کالا در بازار اسرائیل را 30 تا 50 درصد افزایش داده است/ آمریکا برای کشتار در غزه 29 هزار تُن بمب به اسرائیل داد
پنج‌شنبه 26 بهمن 1402 - 17:10

رهبر جنبش انصارالله یمن گفت: قدرتهای شرور با پیشرفته ترین تجهیزات ویرانگر از دشمن صهیونیستی برای ارتکاب شنیع ترین جنایات در غزه حمایت می کنند.

العالم - یمن

سید عبدالملک الحوثی در سخنرانی روز پنجشنبه خود تصریح کرد آمریکا، انگلستان و برخی از کشورهای غربی، رژیم اسرائیل را به انواع بمب و موشک های ویرانگر مجهز می کند.

وی تاکید کرد: قدرتهای شرور با پیشرفته ترین تجهیزات ویرانگر از دشمن صهیونیستی برای ارتکاب شنیع ترین جنایات در غزه حمایت می کنند. مسئولیت ویرانی و قتل عام در غزه به عهده آمریکاست.

رهبر جنبش انصارالله خاطرنشان کرد بمب‌ها می‌بایست بر سر ارتش‌ها ریخته شود اما در غزه علیه زنان و کودکان استفاده می شود.

آمریکا در شورای امنیت با استفاده از حق وتو از دشمن صهیونیستی در سطوح سیاسی حمایت می کند

سید الحوثی ادامه داد: آمریکا این هفته کمک مالی 14 میلیارد دلاری برای حمایت از جنایات صهیونیستی علیه غزه اختصاص داد و به طور مستقیم در پروازهای جاسوسی به نفع دشمن اسرائیلی مشارکت دارد و در شورای امنیت با استفاده از حق وتو از دشمن صهیونیستی در سطوح سیاسی حمایت می کند.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 46 هزار حمله هوایی اشغالگران به غزه انجام شده است، افزود: مقدار مواد منفجره ای که دشمن صهیونیستی علیه غزه استفاده کرده معادل 4 بمب اتمی است که آمریکا علیه هیروشیمای ژاپن استفاده کرد. مسئولین آمریکا اعتراف کردند که رژیم اسرائیل 29 هزار تُن بمب تولید آمریکا را علیه غزه استفاده کرده است. گزارش ها حاکیست که آمریکا سه هزار بمب هر کدام به وزن دو هزار پوند به اسرائیل اعطا کرده است.

وی خاطرنشان کرد دشمن صهیونیستی از بمب های فسفر سفید سمی استفاده می کند که درجه حرارت آن هنگام انفجار به 800 درجه سانتیگراد می رسد. دشمن صهیونیستی اراضی کشاورزی غزه را نابود می کند تا این منطقه به مکانی غیرقابل زندگی تبدیل شده و اهالی آن مجبور به مهاجرت شوند.

سید عبدالملک الحوثی تأکید کرد: 95 درصد اهالی غزه آواره شده اند و فقط تعداد اندکی در محله های خود باقی مانده اند.

افتخار سربازان اسرائیلی قتل عام کودکان فلسطینی است

سید الحوثی ادامه داد: بیمارستانهای فعال در غزه توسط دشمن اسرائیلی محاصره شده‌اند. سربازان اشغالگران به خانه‌های اهالی غزه وارد می‌شود و وسایل آنها را می دزدند. آنها پول‌های فلسطینی‌ها را در پست‌های بازرسی می‌دزدد. اسرای زن فلسطینی در زندانهای اسرائیلی هتک حرمت می شوند. افتخار سربازان اسرائیلی قتل عام کودکان فلسطینی است.

رهبر انصارالله افزود: دشمن صهیونیستی خطری برای تمام بشریت است و دشمن با ایجاد ویرانی گسترده می خواهد اراده و انسجام رزمندگان و مردم فلسطین در غزه را در هم بشکند.

سید عبدالملک الحوثی تأکید کرد صدها سرباز اسرائیلی دچار بیماری روانی شده‌اند و بسیاری از آنان از میدان جنگ فرار می کنند. دشمن صهیونیستی در استرداد اسرایش با شکست مواجه شد و تعدادی از اسرایش نزد مقاومت را با بمباران ددمنشانه و ویرانگر به قتل رساند.

رهبر انصرالله یمن: حمایت عربی از مسئله فلسطین کجاست؟!

وی تاکید کرد: همه کشورهای عربی، اسلامی و جامعه جهانی باید علیه حمله اشغالگران به رفح اقدام کنند. مصر باید در این زمینه پیشرو باشد زیرا مساله رفح به امنیت ملی آنها مربوط می شود.

الحوثی خاطر نشان کرد: حمایت عربی از مسئله فلسطین کجاست؟! آنهم وقتی رئیس جمهور آمریکا از کمک 14 میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی سخن می گوید. کشورهای عربی بودجه های هنگفتی برای کارهای بیهوده هزینه می کنند. موضع برخی از این کشورها ذلت بار است و برخی دیگر با این رژیم همدست هستند. عراقی‌ها به رغم حملات آمریکا سکوت نکرده است

وی گفت: کمک جبهه های لبنان، عراق و یمن به غزه ادامه دارد.جبهه حزب الله لبنان هر روز رو به گسترش است و دشمن صهیونیستی را در هم کوبیده است.

الحوثی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره عملیات ارتش یمن علیه رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس در دریای سرخ و دریای عرب نیز خاطرنشان کرد: به رغم حملات آمریکایی انگلیسی به یمن برای کمک به رژیم صهیونیستی جبهه یمن فعال و مستمر است. آمریکا و انگلستان اعتراف کرده اند که جبهه یمن در تاثیرگذاری بر اقتصاد و توان دشمن صهیونیستی و حمایت از غزه موثر بوده است چرا که واردات و صادرات دشمن صهیونیستی از باب المندب در سال 2020 میلادی 133 میلیارد دلار بود و از زمان اعلام صنعا درباره جلوگیری از تردد کشتیهای دشمن صهیونیستی، زیان های اقتصادی به دشمن دو برابر شده است. آمریکا و انگلستان خود را در یمن گرفتار کرده‌اند و به شکست شان در تحمیل معادله بازدارندگی اعتراف کرده اند. دشمن صهیونیستی اعتراف کرده که عملیات نیروهای مسلح یمن باعث تعطیلی کامل بندر ام‌الرشراش شده است.

وی گفت: عملیات ما در دریای سرخ تاثیر زیادی در کاهش نفوذ آمریکا و انگلستان در منطقه دارد. دیگر گذشت آن زمان که آمریکا تهدید کند و بقیه فقط تماشاچی باشند. امروز کسی از تهدیدات آمریکا نمی ترسد.عملیات ما در دریا باعث توقف تردد کشتی‌های دشمن در باب‌المندب و دریای سرخ شده است.تدارکات غذایی برای دشمن صهیونیستی که از دریای سرخ و باب المندب عبور می کرد 70 درصد کاهش یافته است. قیمت کالا در بازار اسرائیل به خاطر تغییر مسیر کشتیهایش 30 تا 50 درصد افزایش یافته است.

رهبر انصارالله یمن اضافه کرد: تحولات استراتژیک جدید به نفع امت اسلامی است. به رئیس جمهور جیبوتی درود می‌فرستیم که اجازه نداد از کشورش برای بمباران یمن استفاده شود و صراحتا از مظلومیت مردم فلسطین حمایت کرد. تا وقتی جنگ و محاصره غزه ادامه یابد اقدامات یمن ادامه خواهد یافت. مردم ما به حمایت از فلسطین و مقابله با جنهایات اسرائیلی ادامه خواهند داد.

پربیننده ترین خبرها