در گفتگوی اختصاصی با العالم مطرح شد؛

خاخام یهودی: یهودیان واقعی همواره حامی فلسطین هستند

خاخام یهودی: یهودیان واقعی همواره حامی فلسطین هستند
جمعه 27 بهمن 1402 - 22:16

خاخام آمریکایی و سخنگوی سابق حزب ناتوری کارتا گفت: ما با تشکیل هر نوع دولت یهودی در فلسطین مخالفیم و یک وجب از این دولت را نمی خواهیم؛ یهودیان واقعی همواره حامی مردم غزه، فلسطین و کرانه باختری هستند.

العالم فلسطین

یسرائیل دیوید ویس خاخام آمریکایی و سخنگوی سابق حزب «ناتوری کارتا» و از یهودیان مخالف صهیونیسم در گفت و گو با شبکه خبری العالم گفت: صهیونیسم و «اسرائیل» از دین یهود، تورات و ستاره داوود برای تحقق اهداف خود سوء استفاده کردند در حالیکه بسیاری از خاخام های یهود با صهیونیسم و «اسرائیل» مخالف بوده و هستند زیرا نباید دولت تشکیل دهیم.

وی شروع مشکل در فلسطین را از زمانی دانست که صهیونیسم در سال 1948 میلادی وارد سیاست شد در غیر این صورت قبل از آن مسلمان، عرب، مسیحی و یهودی در کنار یکدیگر در فلسطین زندگی می کردند.

این خاخام آمریکایی تاکید کرد که مسلمانان هرگز علیه یهودیان نبوده و نیستند بلکه این «اسرائیل» است که باعث ایجاد تفرقه و نفرت در میان ادیان مختلف در فلسطین شد و با مطرح کردن شعارهایی مانند ضدیت مسلمانان با سامی‌گری کوشیدند اشغال فلسطین را توجیه کنند.

دیوید ویس یادآور شد: «اسرائیل» همواره تبلیغ کرده که اعراب از یهودیان بدشان می آید و ادعا می کند که در هفتم اکتبر این عربها بودند که 1200 یهودی را کشتند در حالیکه امکان دارد خود «اسرائیل» عامل کشته شدن این افراد باشد.

وی خاطرنشان کرد: ما با تشکیل هر نوع دولت یهودی در فلسطین مخالفیم و یک وجب از این دولت را نمی خواهیم لذا آن چه «اسرائیل» علیه مردم فلسطین انجام می دهد را شنیع می دانیم. یهودیان واقعی همواره حامی مردم غزه، فلسطین و کرانه باختری هستند. لذا ما حتی در خیابانهای نیویورک و واشنگتن به نفع مردم غزه تظاهرات کردیم که باعث شد چرخ ماشین هایمان را پنچر کنند و تهدید به قتل شویم.

این خاخام آمریکایی گفت: دولت صهیونیستی اسرائیل نابود خواهد شد و صلح محقق می شود، لذا ما به تظاهرات علیه «اسرائیل» و به نفع مردم فلسطین ادامه خواهیم داد، کشتار مردم غزه اقدامی پلید است که باید متوقف شود، من حتی با رهبران حماس و حزب الله دیدار کرده ام و آنان به گرمی از من استقبال کردند و گفتند که ما هرگز ضد یهود نیستیم بلکه با صهیونیسم و اسرائیل مخالفیم، پس اگر موانع در مسیر صلح را برداریم با یکدیگر در صلح زندگی خواهیم کرد و این آرزوی ماست که خواستار آن هستیم.

پربیننده ترین خبرها