ولایتی: آینده منطقه قطعاً از آن آمریکا، انگلیس و صهیونیست‌ها نخواهد بود

ولایتی: آینده منطقه قطعاً از آن آمریکا، انگلیس و صهیونیست‌ها نخواهد بود
جمعه 27 بهمن 1402 - 20:43

علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری تأکید کرد: آینده منطقه قطعاً از آن آمریکا، انگلیس و صهیونیست‌ها نخواهد بود.

العالم - ایران

علی اکبر ولایتی، مشاور رهبر معظم انقلاب در مصاحبه‌ای با شبکه الجزیره به تحلیل تحولات اخیر در منطقه پرداخت.

مشاور امور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب در این مصاحبه اظهار داشت که گروه‌های مقاومت اسلامی به صورت خودجوش در مناطق حساس جغرافیایی اعم از آبراه‌های مهمی چون باب المندب و دیگر نقاط مهم منطقه حضور دارند.

وی ادامه داد: حمایت گروه های مقاومت از یکدیگر روز به روز بصورت منسجم تر و به مرحله شکست ناپذیر رسیده است.

ولایتی تاکید کرد: تهاجم اخیر رژیم صهیونیستی منجر به یکپارچگی مردم منطقه و دیگر آزادیخواهان در کشورهای مختلف جهان با ملت فلسطین شده است.

وزیر امور خارجه اسبق کشورمان در ادامه گفت: طوفان الاقصی در نوع خود در صحنه فلسطین بی نظیر است و با منازعات گذشته تفاوت های مهمی دارد، نوع و شدت ایستادگی مبارزان فلسطینی نیز در برابر صهیونیست ها پس از گذشت بیش از 4 ماه نشان می دهد که اعتماد به نفس این مجاهدین به مراتب بیش از گذشته است.

ولایتی درباره نقش یمن در صحنه حمایت از فلسطین گفت: انصارلله یمن با وارد کردن ضربات سخت به دشمنان سبب شکست هیمنه پوشالی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی و هم پیمانان آنها در منطقه شده است. یمنی ها اکنون در مقابل شکل گیری ائتلاف‌های غربی و منطقه‌ای جدید السلطه بر اقیانوس هند که به ادعای مقابله با چین تشکیل شده، ایستادگی کرده‌اند.

وی در عین حال افزود: اگر غربی‌ها بتوانند با تشکیل ائتلاف منطقه‌ای و حضور نظامی همچون (آگوس، گواد و آی 2 یو2 ) در اقیانوس هند آتش افروزی کنند، طبیعتا به این بخش مهم از دنیا اکتفا نخواهند کرد و نا آرامی را به اقیانوس آرام نیز سرایت خواهند داد.

مشاور رهبر انقلاب در ادامه گفت که عملیات یمنی‌ها در دریای سرخ و دریای عرب تا زمان رفع محاصره نوار غزه و به منظور افزایش فشار علیه رژیم صهیونیستی ادامه خواهد یافت و مانع از تشکیل یک ائتلاف خارجی در منطقه خواهد بود.

ولایتی در پاسخ به سوالی درباره پیامدهای عملیات طوفان الاقصی و ضربات آمریکایی‌ها علیه مقاومت منطقه در عراق، سوریه و یمن گفت: تاکید می‌کنم که از یمن تا عراق و لبنان، مقاومت اسلامی فلسطین و سوریه از مشکلات با پیروزی و سرفرازی عبور کرده اند.

وی افزود: آمریکایی‌ها در افغانستان و عراق شکست خوردند و از این کشورها گریختند و اکنون نیز کشورهای عضو مقاومت در مبارزه علیه ظلم و تروریسم در خاورمیانه موفق بوده اند و از این به بعد نیز با توجه به آنچه که پیش بینی می شود قطعا آینده منطقه غرب آسیا به نفع مثلث آمریکا و انگلیس و صهیونیست ها نخواهد بود.

ولایتی خاطرنشان کرد که گسترش محور مقاومت فرصت‌های زیادی را در مبارزه و مقابله با زیاده خواهی‌های صهیونیست‌ها و آمریکا در منطقه خواهد داشت و هدف این گروه در منطقه، مبارزه با رژیم صهیونیستی و حامیان آن‌ها و پایان دادن به تسلط غرب بر منطقه غرب آسیا و دفاع از مظلومان و مردم فلسطین است.

ولایتی در پاسخ به این سوال که آیا افزایش حملات نظامی رژیم صهیونیستی علیه سوریه، همکاری ایران و سوریه را تحت تاثیر قرار خواهد داد، گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران و سوریه روابط عمیق و استراتژیک و کاملی است. جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب روابط همه جانبه و راهبردی را با سوریه به عنوان حلقه طلایی بین کشورها و عناصر مقاومت ایجاد کرده است.

ولایتی گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران و سوریه روابط عمیق و استراتژیک و دارای سابقه تاریخی است. سوریه به عنوان یکی از کشورهای مهم محور مقاومت نقش بسیار تعیین کننده‌ای در معادلات منطقه ای داشته است. جبهه مقاومت توانسته با اتحاد و کنار یکدیگر بودن توطئه های دشمنان و اهداف شوم آنها را خنثی کند و به پیروزی‌های فراوانی دست یابد و بی تردید پس از این نیز موفقیت های بیشتری را کسب خواهد کرد.

مشاور رهبر انقلاب با اشاره به گذشته قریب به ١٢ سال از جنگ در سوریه، گفت: قطعا سوریه امروز نسبت به آغاز جنگ توان بیشتری در برابر تجاوزات صهیونیست‌ها و حامیان آنها به دست آورده است.

وی همچنین نقش سوریه را در موازنات بین‌المللی سرنوشت‌ساز توصیف کرد.

مشاور رهبر انقلاب در پاسخ به سوالی درباره ترورهایی که اخیرا آمریکا و اسرائیل علیه فرماندهان جنبش‌های مقاومت در سوریه، لبنان و عراق در پیش گرفته و این سوال که راهبرد تهران و متحدانش برای مقابله با سیاست ترور چه خواهند بود، گفت: ایران خود قربانی تروریسم و مخالف ترور است. آمریکا با حمایت از رژیم صهیونیستی و سیاست‌های تروریستی آن رژیم در حق ملت فلسطین متهم است. همانگونه که آمریکا با تشکیل و حمایت از گروهای تروریستی مانند داعش در غرب آسیا و نمونه دیگر آن در آمریکای لاتین (تاسیس گروه کنترا) سردمدار حمایت از تروریسم است.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها