ناکامی «گنبد آهنین» در برابر حملات موشکی اخیر مقاومت لبنان

ناکامی «گنبد آهنین» در برابر حملات موشکی اخیر مقاومت لبنان
شنبه 28 بهمن 1402 - 12:31

حمله اخیر موشکی مقاومت اسلامی لبنان به «صفد» در شمال فلسطین اشغالی و ناکامی سامانه «گنبد آهنین»، به شدت محافل صهیونیست را سرگرم کرده است.

العالم - لبنان

به گزارش رای الیوم، ناکارآمدی سامانه رهگیری هوایی رژیم صهیونیستی در مقابله با موشک‌های حزب الله در صفد و اصابت آن به پایگاه نظامی و کشته شدن یک نظامی صهیونیست، به شدت ارتش رژیم اسراییل را زیر سئوال برده است.

پایگاه صهیونیستی«واللا» در این باره نوشت: ۱۱ موشک گراد ۱۲۲میلی متری از جنوب لبنان شلیک شد و سامانه راداری هوایی، عبور برخی موشکها از فراز شهرک «المطله» و نیز «کریات شمونه» را رصد کرد و احتمال داد که این موشک‌ها به مناطق بایر اصابت کند و از این رو موشکی برای رهگیری آن شلیک نشد.

این رسانه به نقل از مسئول نظامی رژیم صهیونیستی افزود: سامانه هوایی باید مناطق مهم را پوشش دهد و نباید اجازه این اشتباهات داده شود. معلوم نیست که شرایط نامساعد جوی یا مشکلات فنی موجب شلیک نشدن موشک برای رهگیری بوده است، اما نباید این موشک به قلب پایگاه اصابت می‌کرد و نظامی کشته می شد.

این رسانه در ادامه به نقل از منابع خود اعلام کرد: سامانه گنبد آهنین موشکهای رهگیری شلیک کرد، اما یکی از موشکهای حزب الله از سامانه گریخت و به پایگاه خورد و یک نظامی در حال رفتن به پناهگاه را هدف قرار داد.

یک منبع نظامی هم درباره سامانه هشداری اعلام کرد: بلندگوهای زیادی در شهر صفد و پایگاه نظامی آن قرار دارد؛ اما مشکل این نیست، بلکه مشکل این است که سامانه چه زمانی برای اولین بار فعال شد؟ آیا سامانه هشداری با تاخیر فعال شده است؟ این یعنی اینکه برخی نظامیان در حال رفتن به پناهگاه بودند؟ این موضوعی است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

این منبع افزود: موضوع همچنان در دست بررسی است، اما شیوه هایی که حزب الله به کار می‌گیرد، جدید و این موشک‌ها هم جدید نیستند و اینکه حزب الله حملات سنگین موشکی می‌کند تا کار را برای سامانه های هوایی دشوار کند، نیز موضوع تازه ای نیست.

به گزارش ایرنا، منابع خبری روز چهارشنبه گذشته از حمله گسترده موشکی از جنوب لبنان به سرزمین‌های اشغالی خبر دادند.

شبکه الجزیره از حمله گسترده موشکی از جنوب لبنان به سمت «اصبع الجلیل» و «الجلیل اعلی» در سرزمین‌های اشغالی خبر داد و افزود: آژیرهای خطر برای چندین بار در شهر «صفد» واقع در الجلیل اعلی به صدا درآمده است.

برخی منابع دیگر تاکید کردند که یک ساختمان در شهر صفد به طور مستقیم هدف موشک قرار گرفته است.

در همین حال، سازمان امداد و ‌نجات رژیم صهیونیستی گزارش داد که در نتیجه حمله موشکی از خاک لبنان به منطقه اشغالی صفد، ۷صهیونیست زخمی و به بیمارستان منتقل شدند که وضعیت ۳ نفر از آن‌ها وخیم است.

شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی هم از هلاکت یک صهیونیست در نتیجه این حملات خبر داد.

رسانه‌های رژیم اسراییل همچنین گزارش دادند که حزب الله لبنان در این حمله از موشک‌های دقیق و نقطه زن استفاده کرده و گنبد آهنین در رهگیری موشک آخر ناموفق بوده است.

پربیننده ترین خبرها