فرانسه پهپادهای انتحاری به اوکراین می فرستد

فرانسه پهپادهای انتحاری به اوکراین می فرستد
يکشنبه 29 بهمن 1402 - 20:59

وزیر دفاع فرانسه روز یکشنبه از ارسال نخستین پهپادهای انتحاری ساخت این کشور به اوکراین در هفته‌های آینده خبر داد.

العالم - اروپا

دولت فرانسه در تلاش برای تقویت ارتش اوکراین در جنگ با روسیه قصد دارد هفته‌های آینده پهپادهای جدید انتحاری به اوکراین تحویل دهد.

به گزارش وبگاه «یوکرین وایر»، «سباستین لکورنو» وزیر دفاع فرانسه در مصاحبه با نشریه فرانسوی «ژورنال دو دیمانش» فاش کرد که فرانسه در حال توسعه فناوری پهپاد انتحاری است.

لکورنو اظهار داشت: «در هفته‌های آینده، اوکراین جزو نخستین کشورهایی خواهد بود که این پهپادها را دریافت می‌کند. این همچنین فرصتی برای آزمایش جنگی این نسل جدید از تجهیزات است.»

به گزارش فارس، روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونتسک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد.

روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونتسک اعلام کرده است.

متحدان غربی اوکراین اخیرا بعد از مشاهده ناتوانی این کشور در تقابل با نیروهای روس تقویت تعهدات نظامی خود به کی‌یف را تشدید کرده‌اند.

وزیر دفاع فرانسه افزود که از آغاز جنگ روسیه و اوکراین، این کشور 10000 نظامی اوکراینی را آموزش داده است.

بر اساس این گزارش، برخی کشورهای دیگر با همکاری آمریکا و انگلیس در تلاش برای تامین تعداد قابل توجهی پهپاد پیشرفته مجهز به هوش مصنوعی پیشرفته به اوکراین هستند.

وزیر دفاع فرانسه پیشتر گفته بود که این کشور قصد دارد ۲۰۰ میلیون یورو دیگر را در قالب بسته کمکی به اوکراین بدهد.

علیرغم کمک‌های تسلیحاتی غرب به اوکراین، این کشور در جنگ با روسیه ناتوان نشان داده است به طوریکه روز شنبه ارتش اوکراین به دلیل کمبود مهمات مجبور شد از شهر «آودیوکا» عقب‌نشینی کند.رکن اطلاعات ارتش انگلیس حملات هوایی سنگین هوایی به شهر «آودیوکا» در شرق اوکراین را از جمله دلایل اصلی تصرف این شهر توسط روسیه اعلام کرده است.

پربیننده ترین خبرها