مخالفت پارلمان آلمان با ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین

مخالفت پارلمان آلمان با ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین
پنج‌شنبه 28 دی 1402 - 06:32

پارلمان آلمان روز چهارشنبه یک مصوبه با موضوع ارسال موشک‌های دوربرد تاوروس برای اوکراین را رد کرد.

العالم - اروپا

نشریه «اشپیگل» گزارش داد پارلمان آلمان روز چهارشنبه پیش‌نویس یک مصوبه درباره ارسال موشک‌های کروز تاوروس به اوکراین را رد کرده است.

به نوشته اشپیگل، این مصوبه 178 رای مثبت در برابر 485 رای منفی دریافت کرد.

نمایندگان حزب سبزها و حزب دموکراتیک آزاد آلمان که اخیرا از افزایش کمک‌های نظامی به اوکراین حمایت کرده بودند، با قطعنامه مذکور به دلیل اختلافات سیاسی داخلی مخالفت کردند.

این دو حزب این قطعنامه مطرح شده از سوی احزاب «اتحاد دموکرات مسیحی/اتحاد سوسیال مسیحی» را به عنوان تلاشی برای یافتن برتری تاکتیکی در بحث‌های سیاسی داخلی در آلمان مورد انتقاد قرار دادند.

رئیس کمیته دفاعی پارلمان آلمان که از اعضای حزب دموکراتیک آزاد است این انتقاد را مطرح کرد که حزب دموکرات مسیحی که در زمان صدر اعظمی «آنگلا مرکل» حزب حاکم این کشور بود با استفاده از تاکتیک های حزبی برای رای نیاوردن مصوبه مربوط به ارسال موشکهای تاوروس برای اوکراین زمینه سازی کرده است.

به نوشته پایگاه پلتیکو، «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان باید به عنوان رئیس شورای امنیت فدرال این کشور تصمیم نهایی را در خصوص تحویل موشکهای تاورس به اوکراین اتخاذ کند.

شولتز با وجود آنکه قبل از این نیز چند مصوبه مشابه از سوی نمایندگان پارلمان اوکراین در مورد ارسال موشک‌های تاوروس برای اوکراین مطرح شده اما هنوز موافقت خود را با این کار اعلام نکرده است. فرانسه، انگلیس و آمریکا از جمله متحدان غربی اوکراین هستند که تا کنون موشک‌های دوربردی در رده موشک‌های تاوروس را برای ارتش اوکراین فرستاده‌اند.

«امانوئل ماکرون»، رئیس جمهور فرانسه روز سه شنبه تصمیمش برای ارسال کمک‌های تسلیحاتی جدید برای اوکراین شامل 40 موشک کروز دوربرد «اسکالپ-ای.جی» را که هم رده با موشک‌های تاوروس هستند اعلام کرد.

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونتسک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد.

روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونتسک اعلام کرده است.

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها