نتانیاهو مصوبه کابینه درباره مخالفت با تشکیل کشور فلسطین را به پارلمان می‌برد

نتانیاهو مصوبه کابینه درباره مخالفت با تشکیل کشور فلسطین را به پارلمان می‌برد
سه شنبه 1 اسفند 1402 - 09:56

بنیامین نتانیاهو مصوبه کابینه درباره مخالفت با تشکیل کشور فلسطین را به پارلمان می‌برد

العالم - فلسطین اشغالی

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که مصوبه کابینه این رژیم درباره مخالفت با به رسمیت شناختن یکجانبه کشور فلسطین را برای تصویب به پارلمان ارائه می‌کند.

به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا از خبرگزاری سما فلسطین، نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که تصمیم گرفته است مصوبه مذکور کابینه را برای تصویب به کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) ارجاع دهد.

نتانیاهو پیش تر با بیان این ادعا که (رژیم) اسرائیل کنترل امنیتی خود بر کرانه باختری و باریکه غزه را حفظ خواهد کرد، گفته بود که ما دیکته‌های هیچ طرفی را که امنیت ما را تهدید کند، نمی‌پذیریم.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین گفته بود: در (رژیم) اسرائیل برابر تلاش بین المللی برای تحمیل یک کشور فلسطینی به ما، اتحاد وجود دارد.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های باریکه غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. وزارت بهداشت غزه اعلام کرد از هفتم اکتبر تاکنون شمار شهدای غزه از مرز ۲۹ هزار نفر گذشته است.

پربیننده ترین خبرها