حمایت رئیس جمهور کلمبیا از مواضع همتای برزیلی

حمایت رئیس جمهور کلمبیا از مواضع همتای برزیلی
چهارشنبه 2 اسفند 1402 - 04:11

«گوستاوو پترو» رئیس جمهوری کلمبیا از مواضع همتای برزیلی خود در قبال جنایات رژیم صهیونیستی حمایت کرد و گفت آنچه که در غزه جریان دارد، نسل‌کشی است.

العالم - آمریکا

پترو سه‌شنبه شب در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: همبستگی کامل خودم را با لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا رئیس جمهوری برزیل اعلام می‌کنم. در غزه، نسل‌کشی جریان دارد و هزاران شهروند کودک، زن و سالخورده به طرز بزدلانه‌ای به قتل می‌رسند.

وی افزود: لولا فقط حقیقیت را بیان کرده است. باید از حقیقت دفاع شود، در غیر این صورت بربریت ما را نابود خواهد کرد. تمام منطقه باید فورا برای پایان داده به خشونت علیه فلسطین متحد شود.

داسیلوا روز یکشنبه در جریان سی و هفتمین اجلاس اتحادیه آفریقا در شهر آدیس آبابا پایتخت اتیوپی، اسرائیل را به انجام نسل‌کشی علیه فلسطینی‌ها در نوار غزه متهم و جنگ این رژیم در غزه را با اقدامات «آدولف هیتلر» برای نابودی یهودیان مقایسه کرد.

رئیس‌جمهور برزیل با بیان اینکه «این جنگ سربازان علیه سربازان نیست»، افزود: این جنگی میان ارتش بسیار آماده و زنان و کودکان است.

یسرائیل کاتس وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در واکنش به این اظهارات گفت: من از طرف خود و شهروندان اسرائیل به رئیس‌جمهور داسیلوا اطلاع داده‌ام که او در اسرائیل عنصری نامطلوب است؛ تا زمانی که عذرخواهی کند و سخنان خود را پس بگیرد.

سلسو آموریم مشاور ویژه امور بین‌الملل رئیس جمهوری برزیل اقدام رژیم صهیونیستی در عنصر نامطلوب خواندن داسیلوا را اقدامی پوچ و بی‌معنی دانست و تاکید کرد: از (رژیم) اسرائیل عذرخواهی نمی‌کنیم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها