آخرین تحولات تجاوز «اسرائیل» به کرانه باختری

پنج‌شنبه 3 اسفند 1402 - 19:42

خبرنگار العالم در جنین گزارش داد که نیروهای اشغالگر اسرائیلی عملیات دستگیری گسترده ای را در کرانه باختری اشغالی آغاز کردند که در آن نیروهای اشغالگر 18 فلسطینی از جمله یک زن و دو کودک را دستگیر کردند.

العالم _ فلسطین

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد: تعداد بازداشت‌های فلسطینی از 7 اکتبر در کرانه باختری به بیش از هفت هزار و 170 نفر افزایش یافته و تعداد شهدا نیز به 400 شهید رسیده است که بیشترین تعداد از زمان انتفاضه دوم آن هم فقط در چند ماه است.

خبرنگار ما خاطرنشان کرد: اشغالگران اسرائیلی لشکرکشی به کرانه باختری را تشدید کرداند هرچند عملیات امروز در قدس اشغالی ثابت کرد که تمامی عملیات های اشغالگران چه از طریق مسلح کردن سیستماتیک شهرک نشینان و چه از طریق ایجاد موانع در سراسر کرانه باختری، مانع از قیام فلسطینیان علیه تجاوز به غزه نشده است. این در حالی است که فلسطینیان در کرانه باختری به دلیل اتفاقات در غزه، در شرایط سخت اقتصادی به سر می برند زیرا دولت اشغالگر از پرداخت حقوق ماهانه به آنان به بهانه گرفتن مالیات از فلسطینی ها جلوگیری کرده است. رژیم اشغالگر علاوه بر این برای ورود فلسطینیان به مسجد الاقصی محدودیت های بسیاری اعمال کرده است.

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد که همه این انگیزه ها و عوامل در کرانه باختری به انفجارهایی بزرگتر از انفجارها در این منطقه منجر خواهد شد زیرا مراکز ایست بازرسی نظامی، ساعت ها از وقت شهروندان فلسطینی را که قصد دارند از شهری به شهر دیگر بروند، به هدر می دهد و این در حالی است که ماموران برخی از این مراکز، شهرک نشینان افراطی هستند نه سربازان اسرائیلی.

پربیننده ترین خبرها