ابلاغ اعتراض ایران به سفیر کویت در تهران

ابلاغ اعتراض ایران به سفیر کویت در تهران
جمعه 4 اسفند 1402 - 09:03

جمهوری اسلامی ایران در پی رویکرد هفته‌های اخیر دولت کویت درباره طرح موضوع میدان آرش در فضای رسانه‌ای، اعتراض خود را در این باره به سفیر کویت در تهران ابلاغ کرد.

العالم - ایران

«محمد علی بک» دستیار وزیر و مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه ایران دیروز (پنج شنبه) در دیدار با «بدر المنیخ» سفیر کویت در تهران، مراتب اعتراض و ناخرسندی جمهوری اسلامی ایران را نسبت به رویکرد کویت در هفته‌های اخیر برای طرح موضوع میدان آرش در فضای رسانه‌ای به وی ابلاغ کرد.

در این ملاقات «محمد علی بک» با اشاره به سوابق مذاکراتی بین ایران و کویت تاکید کرد، جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که توافق درخصوص این موضوع در فضای همکاری و احترام به منافع و مصالح مشترک قابل دسترسی است.

دستیار وزیر و مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه ایران افزود: بدون شک طرح ادعاهای یکجانبه در بیانیه‌های مختلف و رسانه‌ها نمی‌تواند گامی به جلو برای حل این پرونده قلمداد شده و هیچ گونه حقی برای طرف بیان کننده این مواضع ایجاد نخواهد کرد.

«محمد علی بک» همچنین بر آمادگی ایران برای انجام دور جدید گفت‌وگوها با کویت در فضای دوستانه و با هدف رسیدن به یک راه حل مرضی الطرفین تأکید کرد.

«بدر المنیخ» نیز در این دیدار با اشاره به روابط تاریخی و دوستانه کویت و ایران و تصمیم کویت برای گسترش روابط با ایران گفت که مراتب مورد نظر را در اولین فرصت به مراجع ذیربط کویت منتقل خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها