کنعانی حملات دیشب آمریکا و انگلیس به یمن را شدیدا محکوم کرد

کنعانی حملات دیشب آمریکا و انگلیس به یمن را شدیدا محکوم کرد
يکشنبه 6 اسفند 1402 - 14:20

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکوم کردن حملات دیشب آمریکا و انگلیس به یمن، گفت: این عملیات نظامی خودسرانه و تجاوزکارانه، به جز تشدید ناامنی و بی ثباتی در منطقه، دستاوردی برای این کشورهای متجاوز نخواهد داشت.

العالم - ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ناصر کنعانی به حملات نظامی گسترده شب گذشته آمریکا و انگلیس در داخل خاک یمن واکنش نشان داد و این حملات را شدیدا محکوم کرد و افزود: این گونه حملات خودسرانه و ماجراجویانه، خارج از قواعد و اصول شناخته بین‌المللی و نقض حاکمیت و تمامیت ارضی یمن است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: آمریکا و انگلیس بار دیگر ثابت کردند که حامی تمام عیار جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در باریکه غزه و کرانه غربی هستند و تعهد به امنیت و منافع نامشروع رژیم اشغالگر و جنایتکار صهیونیستی را مقدم بر صلح و امنیت بین‌المللی می‌دانند و برای تأمین امنیت این رژیم همه اصول اخلاقی و انسانی و نیز قوانین و مقررات بين‌المللی و منشور ملل متحد را زیر پا می‌گذارند.

کنعانی افزود. آمریکا و انگلیس با اینگونه حملات، به دنبال تشدید تنش و بحران در منطقه، گسترش دامنه جنگ و بی‌ثباتی، انحراف افکار عمومی از جنایات جنگی رژیم صهیونیستی و خرید فرصت برای تداوم جنایات جنگی این رژیم متهم به نسل‌کُشی هستند.

وی گفت: آمریکا و انگلیس به جای اقدام مؤثر و فوری برای از بین بردن علت اصلی ناامنی‌ها و بی ثباتی‌ها که همان جنگ افروزی رژیم صهیونیستی و کشتار روزانه صدها تن از ملت فلسطین از جمله زنان و کودکان است، دست به حملات نظامی به کشوری می‌زنند که در تلاش است به نحوی این رژیم آدمکُش را تحت فشار قرار داده و ماشین کشتار آن را متوقف کند.

سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: مطمئنا اینگونه عملیات نظامی خودسرانه و تجاوزکارانه، به جز تشدید ناامنی و بی ثباتی در منطقه، دستاوردی برای این کشورهای متجاوز نخواهد داشت.

براساس گزارش شبکه المسیره صنعاء، استان‌های الحدیده، حجه و تعز هدف حملات ائتلاف آمریکایی-انگلیسی قرار گرفتند.

فرماندهی مرکزی آمریکا (سازمان تروریستی سنتکام) هم درباره حملات به نقاط مختلف یمن بیانیه‌ای صادر کرد.

وزیر دفاع انگلیس هم بامداد یکشنبه گفت که نیروی هوایی سلطنتی این کشور در چهارمین موج حملات علیه مواضع ارتش یمن مشارکت کرده است.

پربیننده ترین خبرها