معاون وزیر نفت در گفتگو با العالم مطرح کرد؛

تولید روزانه ۱۱۵ میلیون لیتر بنزین در پالایشگاه‌های کشور/ توسعه همکاری‌ها با کشورهای منطقه

تولید روزانه ۱۱۵ میلیون لیتر بنزین در پالایشگاه‌های کشور/ توسعه همکاری‌ها با کشورهای منطقه
يکشنبه 6 اسفند 1402 - 22:19

جلیل سالاری، معاون وزیر و مدیرعامل شركت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی تاکید کرد که ایران هم اکنون حدود 80 تا 85 درصد از کالاهای مورد نیاز خود را در حوزه پالایشگاهی تولید می‌کند.

العالم - ایران / اقتصادی

جلیل سالاری، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شركت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی در گفتگو با شبکه العالم با اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه کشورمان گفت: در حوزه صادرات، چه در حوزه نفت خام و چه در حوزه مشتقات، اصل بازارهای چندگانه را در پیش گرفتیم و بر بازارهای محدود تمرکز نکردیم و مشتریان جدیدی به دست آوردیم، الگوهای قراردادی را تغییر دادیم و از پالایشگاه های خارجی نیز استفاده می‌کنیم و با چنین شیوه‌ای با تحریم‌های ظالامانه مقابله کردیم.

صادرات مشتقات نفتی و بازارهای جدید برای ایران

وی صادرات محصولات پالایشگاهی را به جای فروش نفت‌خام از سیاست‌های مهم کشور دانست و گفت: برای نمونه توانستیم 2 میلیون و 600 هزار کالای ایرانی را به منطقه کارائیب صادر کنیم، کالاهایی که قبلاً منشأ و ساخت آمریکایی داشتند، هم‌اکنون از تولیدات ایرانی خریداری می‌شود.

اتکا به شرکت‌های دانش‌بنیان

سالاری توسعه منابع انسانی و همچنین فعال‌کردن شرکت‌های دانش‌بنیان را از دیگر اهداف شرکت تابع خود اعلام کرد و گفت: موضوع دیگر این است که از پتانسیل شرکت های دانش بنیان برای تولید داخلی استفاده کردیم و امروز در حوزه شرکت های پالایشگاه نفت از توانمندی های بومی چه در سطح دانش و فنی و چه در زمینه تولید ابزار بهره مندیم.

توسعه همکاری‌ها با کشورهای منطقه

معاون وزیر نفت گسترش همکاری‌ها با کشورهای همسایه را از جمله برنامه‌های ایران دانست و گفت، تیمی را به عراق فرستادیم و مذاکراتی را در مورد الگوی مشارکت و ایجاد پالایشگاه های جدید انجام دادیم و همچنین در سوریه و لبنان نیز مذاکراتی داشته‌ایم.

مدیرعامل شركت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی در مورد ذخایر بنزین ایران گفت: 10 پالایشگاه در سراسر ایران برای تولید بنزین فعالیت می‌کنند و روزانه حدود 115 میلیون لیتر بنزین تولید می‌شود همچنین در فصول سفر روزانه بالغ بر 138 میلیون لیتر بنزین تولید می‌شود.

سالاری خاطرنشان ساخت همچنین با نوسازی تجهیزات، در سال‌های اخیر میزان تولید را افزایش داده‌ایم تا در شرایط پیک مشابه ایام سفر با مشکل برنخوریم.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها