شرط نتانیاهو برای آزادی چهره های ارشد فلسطینی در توافق مبادله اسرا

شرط نتانیاهو برای آزادی چهره های ارشد فلسطینی در توافق مبادله اسرا
دوشنبه 7 اسفند 1402 - 13:07

نخست‌وزیر رژیم اشغالگر شرط گذاشته است که در چارچوب توافق احتمالی آتش‌بس در باریکه غزه، که خوش‌بینی‌های زیادی در این‌باره مطرح می‌شود باید چهره‌های ارشد فلسطینی که آزاد می‌شوند به قطر منتقل شوند.

العالم- فلسطین اشغالی

به گزارش الشروق، خبرگزاری عبری "وای‌نت" نوشت "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر اسرائیل شرط گذاشته است چهره‌های ارشد فلسطینی که "اتهامات سنگینی" دارند بعد از آزادی باید به قطر منتقل شوند.

این منبع در عین حال تأکید کرد که این درخواست، در نشست پاریس درباره آتش‌بس در باریکه غزه مورد بحث قرار نگرفت.

نتانیاهو، روز گذشته گفت:‌ همه ما روی توافقی برای آزادی گروگان‌ها (اسیران) کار می‌کنیم ولی نمی‌توانیم موفقیت آن را تضمین کنیم.

در همین حال، یک مقام صهیونیست، امروز فاش کرد که انتظار می‌رود یک هیئت اسرائیلی امروز وارد قطر شود تا درباره توافق آتش‌بس جدید مذاکره کند.

این منبع به روزنامه "نیویورک‌تایمز" گفت:‌ مذاکرات در قطر فشرده خواهد بود و میانجی‌های مصری و آمریکایی در آن شرکت خواهند کرد تا اختلاف‌نظرها در مورد دستیابی به توافق آتش‌بس موقت با حماس و آزادی بازداشت شدگان باریکه غزه کاهش یابد.

طبق این گزارش، ریاست هیئت صهیونیستی که وارد قطر می‌شود، بر عهده "دیوید بارنیا" رئیس موساد خواهد بود که پیشتر ریاست هیئت این رژیم در مذاکرات پاریس را بر عهده داشت.

پربیننده ترین خبرها