دیوید کامرون و ذهنیت منسوخ استعمارگری

دیوید کامرون و ذهنیت منسوخ استعمارگری
دوشنبه 7 اسفند 1402 - 16:18

خبر:"دیوید کامرون" وزیر امور خارجه انگلیس، روز گذشته در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: به‌ رغم هشدارهای مکرر، حوثی‌ها (انصارالله) به حملات‌ خود به کشتی‌های باری در دریای سرخ، از جمله کشتی‌های مرتبط با انگلیس ادامه می‌دهند،‌ که این اقدام ثبات منطقه‌ را برهم می‌زند... ما به صراحت گفته‌ایم که با اقدامات‌مان از سخنان‌مان حمایت می‌کنیم.. لذا حملاتی مشترک با آمریکا علیه اهداف نظامی حوثی‌ها در یمن انجام شد.

العالم- یک خبر و چند تحلیل

تحلیل:

- اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره حملات مشترک آمریکا و انگلیس به بمن، به گونه‌ای دیگر از سوی فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) مطرح شد. این فرماندهی در بیانیه‌ای گفت:‌ در ۲۴ فوریه، نیروهای ما با همکاری نیروهای مسلح انگلیس، و پشتیبانی استرالیا، بحرین، کانادا، دانمارک، هلند و نیوزیلند ۱۸ مورد از مواضع و اهداف حوثی‌ها را در مناطق تحت سیطره این گروه در یمن هدف قرار دادند.

- شبکه ماهواره‌ای "المسیره" یمن نیز گزارش داد که بر اثر حملات هوایی متجاوزان آمریکایی- انگلیسی به منطقه "شمیر" در بخش "مقبنه" در استان تعز واقع در جنوب غربی کشور ، ۶ نفر شهید و زخمی شدند.

- دروغ وقیحانه مسئولان انگلیسی و آمریکایی و نیز فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) درباره تحولات در دریای سرخ و باب المندب بر کسی پوشیده نیست. زیرا هیچ تهدیدی برای ناوبری بین‌المللی در این مسیر دریایی راهبردی وجود ندارد و تنها چیزی که وجود دارد، این است که نیروهای مسلح یمن تصمیم گرفته‌ اند با هدف قرار دادن کشتی‌های تجاری مرتبط با رژیم اشغالگر، آن را به پایان دادن به جنگ غزه و متوقف کردن کشتار فلسطینیان تحت فشار قرار دهند؛ تصمیمی که با طرح آمریکایی- انگلیسی علیه فلسطینیان و حمایت آنها از جنایات اشغالگران در باریکه غزه در تناقض است. از این‌رو، واشنگتن و لندن تصمیم گرفته‌اند تا مانع از تدابیر و اقدامات سختگیرانه یمن علیه اسرائیل شوند و لذا مستقیما وارد جنگ غزه شدند و از ۱۲ ژانویه گذشته حملاتی را علیه یمن اجرا می کنند .. اقدامی که تجاوزی آشکار به حاکمیت یمن و زیر پا گذاشتن قوانین بین‌المللی تلقی می‌شود.

- از جمله دروغ‌های انگلیسی که کامرون نیز بخشی از آنها را در اظهارات خود مطرح کرد ، این است که "یمن کشتی‌های انگلیسی را هدف قرار داده که امنیت منطقه را تهدید می‌کند. " در حالی‌که حقیقت چیز دیگری است. زیرا آنچه که امنیت منطقه‌ای را تهدید می‌کند، نه حمایت یمن از غزه، بلکه تجاوز «اسرائیل» به این باریکه است ، جنایتی که به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی تاریخ منجر شده است. همانطور که اصرار آمریکا و غرب بر حمایت و پشتیبانی از اسرائیل و نیز تجاوز آمریکایی- انگلیسی به یمن، امنیت منطقه‌ای را تهدید می‌کنند.

- دروغ‌های آمریکا نیز در این زمینه بسیار زیاد است ، ازجمله آنچه در بیانیه اخیر فرماندهی مرکزی آمریکا ادعا شده است: "استرالیا، بحرین، کانادا، دانمارک، هلند و نیوزیلند در تجاوز به یمن با آمریکا و انگلیس همکاری می‌کنند. " البته ما منکر چنین همکاری‌هایی نیستیم، ولی بدیهی است که آمریکا برای سرپوش گذاشتن بر سیاست خصمانه خود علیه ملت‌های عربی و اسلامی و منافع این ملت‌ها، و نیز در راستای خدمت به اهداف رژیم اشغالگر، به تشکیل به اصطلاح "ائتلاف‌های بین‌المللی" اقدام کرده تا نیروهای آن از اهداف و سیاست‌های خصمانه آمریکا حمایت کنند.

- تنها چیزی که در پشت تحولات جاری در دریای سرخ و یمن قرار دارد ، این است که آمریکا و انگلیس ثابت کرده‌اند که حامیان اصلی جنایات جنگی و نسل‌کشی اسرائیل در باریکه غزه و کرانه باختری هستند تا از این طریق، دامنه جنگ در منطقه را گسترش دهند و برای نجات صهیونیست‌ها، این منطقه را بی‌ثبات کنند. در حالی‌که جنبش انصارالله یمن و مقاومت عراق و تمام آزادگان جهان، هرگز غزه را تنها نگذاشته‌ اند و کامرون که با ذهنیت منسوخ استعمارگری آرزوی نابودی و تنها ماندن غزه را درسر دارد، باید این آرزو را به گور ببرد.

پربیننده ترین خبرها