نویسنده صهیونیست: حق با السنوار بود

نویسنده صهیونیست: حق با السنوار بود
دوشنبه 7 اسفند 1402 - 22:15

تحلیلگران رژیم صهیونیستی بر این باورند که رفتارها و اظهارات برخی وزرای کابینه افراطی این رژیم عامل عملیات حماس، موسوم به "طوفان الاقصی" در هفتم اکتبر گذشته بود.

العالم- فلسطین اشغالی

به گزارش العالم، روزنامه عبری "هاآرتص" در مقاله‌ای نوشت "ایتمار بن گویر" وزیر (به اصطلاح) امنیت داخلی و "بتسالل یوئل اسموتریچ" وزیر دارایی این رژیم باعث شدند که حمله حماس در هفتم اکتبر اتفاق بیفتد.

نویسنده این مقاله به اظهارات "ایهود اولمرت" نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی اشاره کرد که گفته هدف بن‌گویر و اولمرت قبل از جنگ، پاکسازی کرانه باختری از فلسطینیان و پاکسازی مسجدالاقصی از مسلمانان و نیز الحاق بخشی از مناطق به سرزمین های اشغالی است.

اولمرت و بسیاری از تحلیلگران سیاسی این رژیم بر این باورند که اولمرت و بن گویر کنترل کابینه را به دست گرفته‌اند و نخست‌ وزیر تحت اراده آنها عمل می‌کند.

این نویسنده صهیونیست با اشاره به اینکه رفتار بن‌گویر در مسجدالاقصی طی ماه‌های اخیر پیش از جنگ، بهانه‌ای برای حمله حماس ایجاد کرد، متذکر شد که سرویس‌های اطلاعاتی متوجه دلایل حماس برای حمله هفتم اکتبر شده‌اند.

به باور نویسنده، السنوار و نزدیکانش از رفتار و اظهارات وزرای تندرو کابینه دریافتند که کابینه افراطی نتانیاهو، اوضاع در مسجدالاقصی را بسیار بحرانی کرده است.

در پایان این مقاله آمده است: السنوار و نزدیکان او بی‌دلیل عملیات طوفان الاقصی را ترتیب ندادند بلکه بن گویر و اسموتریچ آنها را متقاعد کردند که اوضاع در مسجدالاقصی بحرانی است. بدیهی است که حق با السنوار بود و اسم "طوفان الاقصی" بر عملیات هفتم اکتبر درست انتخاب شده که برگرفته از ترسی واقعی است و آن، اینکه منافع مسلمانان در مسجدالاقصی در خطر است.

پربیننده ترین خبرها