داستان زندگی یک خانواده آواره فلسطینی که با پای پیاده از تمام شهرهای باریکه غزه عبور کردند + ویدئو

سه شنبه 8 اسفند 1402 - 13:48

خبرنگار العالم گزارش داد که شنیدن صدای انفجار در نزدیکی بیمارستان شهدای الاقصی، بمباران باریکه غزه و گلوله باران مناطق شرقی در طول ساعات شب همچنان ادامه دارد و باعث ایجاد رعب و وحشت در بین آوارگان می‌شود.

العالم - فلسطین اشغالی

اسراء البحیصی خبرنگار العالم در دیر البلح از داستان آوارگی یک خانواده فلسطینی گزارش داد.

یکی از اعضای خانواده به خبرنگار العالم گفت که 6 روز پیش در جریان جنگ در باریکه غزه از خانه خود در نزدیکی خط شرقی به همراه خانواده‌اش آواره و سپس راهی المغراقه شد.

وقتی آن منطقه با بمب حاوی فسفر بمباران شد، او و خانواده‌اش مجبور شدند بدون برداشتن لباس یا وسایل شخصی آنجا را ترک و سپس به سمت نصیرات حرکت کنند.

از آنجا که مدرسه‌ای که به آوارگان پناه دهد، پیدا نکردند، به ناچار وارد مدرسه‌ای خالی از سکنه شدند که وابسته به آنروا نبود.

در نهایت از سر اجبار به خانه خود در غزه بازگشتند، اما آنجا هم بمباران شد. این خانواده ناگزیر به نصیرات بازگشتند که به دلیل پرتاب بمب حاوی فسفر توسط نظامیان اشغالگر مجبور به ترک آن شدند.

سپس به خان‌یونس رفتند تا این که نظامیان اشغالگر وارد آن شدند و این خانواده آواره به سمت رفح رفتند و پس از حمله اشغالگران بدانجا، به دیرالبلح بازگشتند.

وی با بیان اینکه خود بیمار سرطانی و پسرش بیمار مبتلا به آلرژی است، تصریح کرد: «هیچ گونه دارو، درمان و خدمات پزشکی برای وی وجود ندارد.»

وی تاکید کرد که شهروندان آواره به هیچ کمکی دسترسی ندارند و امیدوار است بتواند چادری برای سرپناه فرزندانش یا اندکی غذا برای آنها تهیه کند.

پربیننده ترین خبرها