برگزاری رزمایش مشترک کره جنوبی و آمریکا به نام سپر آزادی

برگزاری رزمایش مشترک کره جنوبی و آمریکا به نام سپر آزادی
چهارشنبه 9 اسفند 1402 - 08:56

 رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی (JCS) و فرمانده نیروهای ترکیبی سئول - واشنگتن روز چهارشنبه در بیانیه‌ای از آغاز رزمایش مشترک سالانه دو کشور به نام «سپر آزادی» از هفته آینده خبر داد.

العالم - آسیا

به گزارش شبکه خبری کی بی اس، بر اساس این بیانیه، کره جنوبی و ایالات متحده رزمایش مشترک سالانه سپر آزادی را از دوشنبه هفته آینده (۴ مارس / ۱۴ اسفند) آغاز خواهند کرد.

در بیانیه رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی آمده است: این رزمایش مشترک سالانه به مدت ۱۰ روز ادامه داشته و در روز پنجشنبه (۱۴ مارس / ۲۴ اسفند) به کار خود پایان خواهد داد.

این بیانیه می‌افزاید: در طول دوره برگزاری این رزمایش مشترک، نظامیان کره جنوبی و آمریکا انواع تمرین‌های آموزشی میدانی ترکیبی را در زمین، دریا و آسمان برای افزایش قابلیت‌های انجام عملیات مشترک و دستیابی به هماهنگی بیشتر میان نیروهای دو کشور انجام خواهند داد.

به گفته این بیانیه، سئول و واشنگتن در جریان این رزمایش مشترک سالانه قصد دارند از تمرین‌های پُست فرماندهی مبتنی بر شبیه‌سازی کامپیوتری برای انجام عملیات سایبری و خنثی‌سازی تهدیدهای فرضی کره شمالی که بر اساس سناریوهایی که دربردارنده تهدیدهای امنیتی مختلف احتمالی از سوی پیونگ یانگ خواهد بود، استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، بر اساس این بیانیه علاوه بر کره جنوبی و ایالات متحده، برخی از کشورهای عضو فرماندهی سازمان ملل (UNC) در این رزمایش مشترک سالانه شرکت داشته و کمیسیون نظارت از کشورهای بی‌طرف سازمان ملل (NNSC) نیز بر انجام رزمایش سپر آزادی نظارت خواهد داشت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها