فریدمن: اسرائیل همزمان در سه جبهه مختلف شکست‌ خورده است

فریدمن: اسرائیل همزمان در سه جبهه مختلف شکست‌ خورده است
چهارشنبه 9 اسفند 1402 - 13:44

 «توماس فریدمن» از تحلیلگران آمریکایی، افزایش نفرت جهانی از رژیم صهیونیستی، به اغما رفتن پروژه عادی‌سازی روابط با دولت عربی و شکست نظامی از محور مقاومت را سه نتیجه عملیات طوفان الاقصی ارزیابی کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

توماس فریدمن تحلیلگر روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در تحلیلی با عنوان «اسرائیل در حال از دست دادن بزرگ ترین دارایی‌های خود است»، نوشت: در روزهای گذشته، سفری به دوبی، عمان و هند داشتم و اگر بخواهم جمع بندی دیدارهایم با مردم این مناطق را به «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا و همین طور مقامات اسرائیل ارائه کنم باید بگویم جایگاه اسرائیل در میان کشورهای متحد آن، به سرعت در حال افول است.

وی به خشم افکار عمومی جهانی از دیدن صحنه های جنایات رژیم اشغالگر در غزه اشاره کرد و افزود: فکر نمی کنم دولت بایدن یا اسرائیلی ها از خشم ناشی از جان باختن هزاران فلسطینی به ویژه کودکان توسط سلاح های آمریکایی، خوشحال باشند.

این تحلیلگر مسائل بین الملل، خشم مردم از رژیم صهیونیستی و آمریکا به خاطر کشتار فلسطینی ها در غزه را در حال لبریز شدن ارزیابی کرد و گفت: اگر بایدن فکری برای این موضوع نکندُ جایگاه آمریکا هم به همراه جایگاه اسرائیل افول می کند.

فریدمن، شکست تل آویو در عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر (15 مهر) را شکست همزمان در سه جبهه مختلف دانست و نوشت: روایت آمریکایی ها از عادلانه بودن جنگ علیه غزه، دیگر برای مخاطبان جهانی، قابل باور نیست.

وی با اشاره به بی هدفی تل آویو در جنگ علیه غزه، گفت: اسرائیل در باتلاق غزه گیر کرده و اشغال غزه، روابط (این رژیم) با متحدانش در جهان عرب را با چالش جدی مواجه کرده است.

به گزارش ایرنا، این تحلیلگر آمریکایی، شکست از محور مقاومت در شمال، جنوب و شرق سرزمین های اشغالی را سومین بُعد شکست این رژیم دانست و نوشت: در بُعد نظامی، اسرائیل از طرف لبنان، سوریه، عراق و یمن تحت فشار است.

فریدمن به افزایش فراخوان های مردمی برای جلوگیری از حضور نمایندگان رژیم اشغالگر در رویدادها و مسابقات بین المللی دانشگاهی، هنری و ورزشی اشاره کرد و گفت: دولت های متحد اسرائیل در همه جای دنیا از سوی شهروندان خود، به خاطر حمایت از تل آویو، مورد سئوال هستند.

این کارشناس مسائل بین الملل به طور ضمنی اعتراف کرد که رژیم صهیونیستی در حال نسل کشی فلسطینی ها در غزه است تا بتواند با کاهش جمعیت فلسطینی ها، راحت تر این منطقه را کنترل کند.

پربیننده ترین خبرها