رد اتهامات رژیم صهیونیستی توسط صنعا؛ واشنگتن شکست در دریای سرخ را پذیرفت

چهارشنبه 9 اسفند 1402 - 20:25

دولت صنعا با رد اتهامات رسانه های رژیم اشغالگر صهیونیستی مبنی بر هدف قرار گرفتن کابل‌های ارتباطی دریایی، تاکید کرد که از آسیب رسیدن به کابل‌ها در دریای سرخ جلوگیری می‌کند. همزمان واشنگتن به شکست عملیات خود در یمن اعتراف کرد.

العالم - یمن

صنعا بر حمایت جبهه یمن از باریکه غزه و تداوم عملیات خود علیه کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی که عازم بنادر این رژیم اشغالگر هستند و همچنین پاسخ به تجاوز آمریکایی-انگلیسی به یمن و هدف قرار دادن منافع آن ها در دریاهای عرب و سرخ تاکید کرد.

در همین حال واشنگتن که رهبری ائتلاف غربی علیه یمن را بر عهده دارد، رسماً به شکست فاحش خود در حفاظت از کشتی‌های رژیم صهیونیستی در برابر حملات یمن اعتراف و ترس بزرگ خود را از بازدارندگی فزاینده یمن ابراز کرد.

چارلز برادفورد کوپر، فرمانده عالی نیروی دریایی آمریکا در خاورمیانه، در بیانیه‌ای در تارنمای رسانه‌ای «المانیتور» در واشنگتن تأیید کرد که حملات ائتلاف آمریکایی-بریتانیایی در بازدارندگی آنچه او حملات حوثی‌ها خواند، موفق نبوده است و نیروهای کشورش نمی‌توانند بار این همه تلاش نظامی را به تنهایی بر دوش کشند. واشنگتن به طور ضمنی تهدید کرد که در صورت ادامه رویارویی در دریا، تعدادی از رهبران یمن را ترور خواهد کرد.

به عنوان بخشی از نظامی‌سازی دریای سرخ توسط آمریکا و برخی کشورهای اروپایی، آلمان اعلام کرد که ناوچه «هسن» برای اولین بار از زمان پیوستن به عملیات دریایی «اسپایدز» توسط اتحادیه اروپا برای محافظت از کشتی‌های تجاری در دریای سرخ، حمله پهپادی یمن را خنثی کرده است.

هم زمان دولت صنعا به نوبه خود با رد ارعاب اروپایی-آمریکایی و شایعات رسانه های غربی گفت که دریانوردی در دو دریای سرخ و عرب ادامه دارد و هیچ چیز آن را تهدید نمی کند.

دولت صنعا اروپا را به صف کشیدن پشت سر واشنگتن برای حفاظت از منافع رژیم صهیونیستی و حمایت از نسل‌کشی توسط این رژیم در غزه متهم کرد.

دولت صنعا همچنین ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر هدف قرار گرفتن کابل های ارتباطی دریایی توسط نیروهای یمنی را رد و تاکید کرد که از آسیب رساندن به کابل ها در دریای سرخ اجتناب می کند.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در صنعا نیز تاکید کرد که این شایعات بی اساس است.

فعالیت‌های غیرنظامی و نظامی در حمایت از غزه در صنعا ادامه دارد و نیروهای یمنی رژه‌های نظامی متعددی ترتیب دادند. همزمان در بسیاری از شهرها و روستاهای یمن، تظاهرات مردمی در محکومیت کشتارها در غزه برگزار شد.

پربیننده ترین خبرها