محمود عباس: هدف از حمله به «آنروا»، نابودی آوارگان است

محمود عباس: هدف از حمله به «آنروا»، نابودی آوارگان است
چهارشنبه 9 اسفند 1402 - 21:03

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (چهارشنبه) هدف از حمله به «آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی» (آنروا) را نابودی آوارگان دانست و خواستار بازگشت آوارگان فلسطینی به خانه‌های خود شد.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش رسانه های فلسطینی، «محمود عباس» در دیدار با «فیلیپ لازارینی» کمیسر کل آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا)، قضیه آوارگان را مهمترین مساله فلسطین و تنها راه حل آن را بازگشت آوارگان دانست.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین بر ضرورت آتش بس فوری در باریکه غزه، حمایت از ملت فلسطین، مخالفت کامل با آواره کردن مردم و ضرورت گشودن فوری معابر بشردوستانه روی آنها تاکید کرد.

محمود عباس همچنین تأکید کرد: تامین امکانات و تجهیزات پزشکی، آب، برق و سوخت برای غزه از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در پایان خواستار بازگشت آوارگان فلسطینی به خانه های خود، تامین پناهگاه برای آنها، فعالیت مجدد بیمارستان ها، مدارس و تهیه امکانات اساسی برای آنها در سریع ترین زمان ممکن شد.

آنروا امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: کاروان‌های کمک رسانی همچنان با حملات مواجه هستند و اسرائیل از دسترسی به این کمک‌ها جلوگیری می‌کند.

در این بیانیه آمد: ۴۴ درصد از مدارس آنروا در باریکه غزه به دلیل حملات به صورت جزیی یا کلی آسیب دیده‌اند.

آنروا همچنین درباره تاثیر اقدامات مغرضانه رژیم صهیونیستی و آمریکا علیه این آژانس نوشت: کمک‌هایی که طی ماه جاری به دست آنروا رسیده در مقایسه با ماه‌های گذشته حدود ۵۰ درصد کاهش یافته است.

رژیم صهیونیستی درحالی مانع از ورود کمک‌ها به باریکه غزه می‌شود که موسسه «آکسفام» به عنوان یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های بین‌المللی امدادرسانی برای ریشه‌کن کردن فقر، گرسنگی و بی‌عدالتی، دیروز (سه‌شنبه) در گزارشی نسبت به وضعیت فاجعه بار و قحطی در نوار غزه به دلیل تداوم جنایت رژیم صهیونیستی و محاصره این باریکه هشدار داد.

آکسفام همچنین به گسترش سوءتغذیه و گزارش‌های مرگ و میر ناشی از گرسنگی اشاره و تاکید کرد که مردم این منطقه به نوشیدن آب فاضلاب، خوردن گیاهان و استفاده از خوراک حیوانات برای تهیه نان روی آورده‌اند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها