محمود عباس: غزه جزء لاینفک فلسطین است

محمود عباس: غزه جزء لاینفک فلسطین است
چهارشنبه 20 دی 1402 - 16:18

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که نوار غزه جزئی لاینفک از سرزمین فلسطین است.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش پایگاه «الخلیج آنلاین»، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز در دیدار آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در شهر رام الله در کرانه باختری رود اردن گفت که نوار غزه بخش جدایی ناپذیر فلسطین است و نمی‌توان با طرح‌های رژیم صهیونیستی برای جداسازی آن تعامل کرد.

وی گفت: ما نسبت به اقدامات رژیم صهیونیستی در راستای کوچاندن مردم فلسطین از غزه هشدار می‌دهیم.

محمود عباس همچنین "بر لزوم توقف نسل‌کشی مردم فلسطین در غزه و کرانه‌باختری" توسط رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

شهر رام الله در کرانه باختری رود اردن که مقر ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در آنجا قرار دارد، همزمان با دیدار بلینکن با صحنه تظاهرات ضدآمریکایی بود.

تظاهرکنندگان فلسطینی با سردادن شعارهای ضدآمریکایی و حمل دست نوشته هایی، حمایت دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از جنایت آفرینی ارتش رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را محکوم کردند.

پلیس تشکیلات خودگردان فلسطین سپس جلوی تظاهرکنندگان فلسطینی را برای نزدیک شدن به محل دیدار بلینکن و عباس گرفت.

دولت آمریکا با آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه در ۱۵ مهرماه، کمک های همه جانبه خود به رژیم صهیونیستی به ویژه انواع سلاح، مهمات و بمب ها را شدت بخشیده و حتی "جو بایدن" رییس جمهور آمریکا در روزهای اول جنگ در حمایت از جنایات صهیونیست ها در غزه به سرزمین های اشغالی سفر و با مقامات تل آویو دیدار و گفت وگو کرد؛ جنگی که تاکنون موجب شهادت بیش از ۲۳ هزار فلسطینی و زخمی شدن نزدیک به ۵۹ هزار نفر دیگر شده که اکثر آنها را زن و کودک هستند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها