لحظه به لحظه با 147مین روز از جنگ غزه/ گلوله باران شدید جبالیا و درگیری در خانیونس

لحظه به لحظه با 147مین روز از جنگ غزه/ گلوله باران شدید جبالیا و درگیری در خانیونس
جمعه 11 اسفند 1402 - 09:17

حمله رژیم صهیونیستی به غزه در حالی وارد 147مین روز خود شد که طبق آمار وزارت بهداشت فلسطین در غزه، تعداد شهدای این حمله از ابتدای جنگ تا امروز جمعه از مرز 30 هزار نفر گذشته است.

العالم - فلسطین اشغالی

ارتش رژیم صهیونیستی در تازه ترین جنایت خود، به اجتماع شهروندان فلسطینی که صبح دیروز پنج شنبه در انتظار دریافت کمک های بشردوستانه در خیابان الرشید در غزه جمع شده بودند، حمله کرد.

در این جنایت 112 نفر به شهادت رسیدند و 760 نفر مجروح شدند. بسیاری از کشورهای عربی و غیر عربی این کشتار را محکوم کردند.

در خصوص بحران انسانی، اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه گفت که بیمارستان های شمال غزه قادر به ارائه خدمات حیاتی نیستند و این به معنای صدور حکم اعدام برای 700 هزار فلسطینی است. وی از سازمان ملل خواست حقوق بین‌الملل بشردوستانه و کنوانسیون چهارم ژنو را برای دفاع از سامانه بهداشت و درمان و تأمین نیازمندی های این سامانه فعال کند.

جنگ غزه

نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه 15 مهر (7 اکتبر 2023 ) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان "طوفان الاقصی" مواضع و پایگاه های رژیم اشغالگر قدس را با ده ها موشک هدف قرار دادند. رسانه های اسرائیلی نیز اذعان کردند که این رژیم در طول تاریخش شکستی در این سطح را به خود ندیده بود.

رژیم اشغالگر به دنبال این شکست نظامی، از روز عملیات طوفان الاقصی حملات مداوم و جنایتکارانه اش از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها، آمبولانس ها، مدارس و پناهگاه ها را با استفاده از بمب های ممنوعه آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی پس از ارتکاب جنایات جنگی گسترده ، کشتار بی امان زنان و کودکان فلسطینی، سرانجام تحت تاثیر فشار افکار عمومی و بدون دست یافتن به هیچ یک از اهداف نظامی اعلام شده اش از جمله نابودی حماس و آزادسازی بی قید و شرط اسیران خود، از روز جمعه (3 آذرماه) به آتش بس چهار روزه با حماس و توافق مبادله اسرا و ارسال کمک های انسانی به غزه تن داد. سپس این آتش بس با تلاش های میانجی گران از جمله قطر، مصر و آمریکا طی دو روز دیگر و بعد به صورت روزانه تمدید شد و در نهایت پس از 7 روز برقراری آتش بس موقت، این رژیم روز جمعه (10 آذر ماه) از ادامه آن سرباز زد.

علل شکست آتش‌بس در غزه

جهاد طه سخنگوی جنبش حماس روز جمعه (10 آذر ماه)‌ در باره علل شکست آتش‌بس در غزه به العالم گفت: شب پنجشنبه (9 آذر ماه) در ازای آزادی 30 اسیر فلسطینی از زندان های رژیم اسرائیل، قرار بود 10 اسرائیلی از جمله 3 نفر که در اثر بمباران صهیونیست ها به باریکه غزه کشته شده بودند، آزاد شوند، اما رژیم صهیونیستی از تحویل گرفتن اجساد اسرا خودداری کرد.

لحظه به لحظه با 147مین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری:

05:31 | دیده بان حقوق بشر اروپا- مدیترانه 4 سند را در خصوص اقدام رژیم صهیونیستی به ارتکاب جنایت در غزه ارائه کرد.

دیده بان حقوق بشر اروپا – مدیترانه دیروز پنج شنبه اسنادی را دال بر دست داشتن ارتش رژیم صهیونیستی در فاجعه کشتار "خیابان الرشید" در غزه ارائه کرد. در این جنایت نظامیان صهیونیستی با حمله به شهروندانی که در انتظار دریافت کمک های بشردوستانه در غزه، 112 نفر را به شهادت رساندند.

04:43 | پایان نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره غزه بدون صدور بیانیه

شورای امنیت سازمان ملل در نیویورک به جلسه خود درباره فاجعه کشتار "خیابان الرشید" در غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی، بدون صدور بیانیه یا هیچ دستور العملی پایان داد.

04:18 | ماکرون فاجعه کشتار "خیابان الرشید" در غزه را به شدت محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه صبح امروز جمعه قتل عام ده ها فلسطینی را که برای دریافت کمک های بشردوستانه در شمال غزه جمع شده بودند، "به شدت" محکوم کرد. وی بدون اشاره به عامل اصلی این جنایت، خواستار کشف "حقیقت" شد.

وی در یاداشتی در شبکه اجتماعی "ایکس" نوشت: اوضاع در غزه بسیار وحشتناک اشت. باید از همه ساکنان غیر نظامی این منطقه حمایت کرد. باید بلافاصله آتش بس برقرار شده و کمک های بشردوستانه به این منطقه برسد.

01:38 | بورل جنایت خیابان الرشید را محکوم کرد و آن را "غیر قابل قبول" خواند

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، فاجعه خیابان الرشید در غزه را محکوم کرد و آن را غیر قابل قبول دانست.

بورل در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: "از گزارش های رسیده درباره وقوع جنایتی دیگر علیه غیر نظامیان در غزه وحشت زده شده ام. مردم در غزه نیاز فوری به کمک های بشردوستانه دارند". وی افزود آمار قربانیان "مطلقا غیر قابل قبول است".

01:10 | حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به منازل مسکونی در اردوگاه النصیرات

به گزارش رسانه های فلسطینی، جنگنده های رژیم صهیونیستی مناطل مسکونی در اردوگاه النصیرات در بخش مرکزی غزه را به شدت بمباران کردند.

00:18 | حملات توپخانه ای شدید به مناطق غربی در شهر خانیونس

به گزارش رسانه های فلسطینی توپخانه رژیم صهیونیستی مناطق غربی در شهر خانیونس واقع در جنوب غزه را به شدت گلوله باران کرد.

00:14 | گلوله باران مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال غزه

"گروه مقاومت ناصر صلاح الدین" از حمله به مواضع و تجمع نظامیان رژیم صهیونیستی در شمال غزه در پاسخ به فاجعه کشتار خیابان الرشید خبر داد.

00:12 | درگیری های شدید در منطقه العطار در غرب خانیونس

رسانه های فلسطینی از وقوع درگیری های شدید با ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه العطار در غرب خانیونس خبر دادند.

پربیننده ترین خبرها